English

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد:

جمع آوری زکات فطریه بیشتر از یک روز طول نکشد

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جمع آوری زکات فطریه تاکید کرد و گفت: جمع آوری زکات فطریه در سطح شهر‌ها بیشتر از یک روز طول نکشد.

 جمع آوری زکات فطریه بیشتر از یک روز طول نکشد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و رییس شورای زکات استان در نشست شورای زکات گفت: صندوق‌هایی که برای جمع آوری زکات فطریه در سطح شهر‌ها دایر می‌شود بعد از عید فطر جمع آوری شود، زیرا با توجه به مسافر پذیر بودن شهر‌های گیلان چهره جالبی برای شهر ندارد.

وی افزود: زکات در دین اسلام اهمیت زیادی دارد و در کتاب آسمانی ما هم درموارد بسیاری دادن زکات در ردیف اقامه نماز آمده است که نشان از اهمیت زکات و تاثیر آن در توزیع ثروت در جامعه اسلامی بین اهالی فقر و غنی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حامد آزمایش رییس اداره امور اجرایی زکات گیلان هم در این نشست گفت : پارسال خیران گیلانی ۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان زکات شامل زکات فطره و واجب برای کمک به نیازمندان جمع آوری کردند.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان هم با بیان اینکه میزان جمع آوری زکات در گیلان پارسال در مقایسه با سال ۱۴۰۰ ، بیست درصد افزایش دارد ، گفت : مردم خیر گیلان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند در حالیکه پارسال این رقم به ۴۶ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه