English

زکات فطریه در گیلان اعلام شد

نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: زکات فطریه گندم برای هر نفر ۴۰ هزارتومان و برنج ۱۵۰ هزار تومان است.

 زکات فطریه در گیلان اعلام شد

 به گزارش خبرگزاری موج گیلان، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز با ببان اینکه پرداخت زکات فطریه بر مسلمانان واجب است گفت: هر فرد باید ۳ کیلوگرم محصول برنج ، گندم ، ذرت، خرما یا کشمش یا معادل همان پول نقد را به عنوان زکات فطریه بپردازد.
آیت الله رسول فلاحتی مبلغ سه کیلوگرم گندم را ۴۰ هزار تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها می‌توانند نیمی از زکات فطریه خود را از محصول گندم و نیمی دیگر را از برنج محاسبه کنند، افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج کمتر از ۵۰ هزار تومان نیست و اگر زکات فطریه را بخواهند با محصول برنج محاسبه کنند، زکات فطریه یک نفر ۱۵۰ هزار تومان است.
امام جمعه رشت، درخصوص پرداخت زکات فطره با خرما گفت: اگر خرما کیلویی ۴۰ هزار تومان باشد، مبلغ زکات فطره برای هر فرد ۱۲۰ هزار تومان است.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه زکات فطریه باید قبل از اقامه نماز عید فطر به دست نیازمندان برسد، گفت: اقوام، فامیل و خویشان مقدم بر دیگران هستند و اگر برخی مواقع فامیل نیازمندی در مناطق دیگری هست، می‌توانند مبلغ زکات فطریه را کنار گذاشته و پس از اقامه نماز عید فطر هر چه سریع‌تر به دست نیازمند برسانند.
وی گفت: اگر خانواده‌ای توان پرداخت زکات فطریه را ندارد و تنها می‌تواند به تعداد نیمی از افراد خانواده اش حساب کند و بپردازد، اشکالی ندارد.
آیت الله فلاحتی گفت: سید می‌تواند به هر فقیری اعم از سید و غیر سید زکات فطره بپردازد، اما غیر سید نمی‌تواند زکات فطره خود را به سید بپردازد و حتما باید به غیر سید بدهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه