English

استاندار کرمانشاه:

جامعه دانشگاهی برای حل مشکلات کرمانشاه پای کار بیایند

استاندار کرمانشاه گفت: دانشگاه‌های استان با ارائه برنامه‌ها و راهکارهای تحول آفرین در زمینه حل مشکلات و معضلات موجود مانند بیکاری، اعتیاد، طلاق و... به ساختن یک کرمانشاه بهتر کمک کنند.

جامعه دانشگاهی برای حل مشکلات کرمانشاه پای کار بیایند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و معاونین و مدیران این مجموعه عنوان کرد: دانشگاه عرصه علم آموزی و فعالیت های علمی است و علم مبتنی بر شرع و عقل است که به این مجموعه ارزش و بها می‌بخشد.

وی افزود: درخت تناور دانشگاه آزاد در باغ انقلاب اسلامی پرورش یافته و نظام اسلامی این مجموعه را برای ارتقای سطح عملی، فرهنگی و مهارتی فرزندان خویش ایجاد کرده است.

 صحرایی ادامه داد: دانشگاه‌های کرمانشاه از زیرساخت‌های  آموزشی مناسب و اساتید با دانشی برخوردار هستند، اما دستاوردهای علمی و پژوهشی این مجموعه‌ها نتوانسته در میان کودکان، نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف جامعه تسری پیدا کند و آن حس علم دوستی را در آنها تقویت کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای اداره عالمانه کرمانشاه تلاش کنیم، افزود: دانشگاه آزاد با توجه ظرفیت‌هایش، می تواند به تحقق این موضوع بسیار کمک کند.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: انتظار می‌رود دانشگاه‌های استان برنامه‌ها و راهکارهای تحول آفرین خود را برای حل مشکلات و معضلات موجود مانند بیکاری، اعتیاد، طلاق و... ارائه دهند.

وی گفت: متاسفانه برخی از مجموعه‌های دانشگاهی و پژوهشی استان تاکنون در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی چندان اثرگذار نبوده اند و اگر به استان دیگری منتقل شوند، مشکل  خاصی در کرمانشاه ایجاد نمی‌شود.

 استاندار کرمانشاه در ادامه خواهان نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در کاهش  معضلات اجتماعی شد و گفت: هم اکنون جمعیت قابل توجهی از هم استانی‌های عزیز را که گرفتار معضل اعتیاد شدید هستند، در کمپ ها جمع آوری کرده‌ایم که قرار است طی یک طرح جامع، ساماندهی و درمان شوند و به صورت افرادی اثرگذار و مولد به جامعه و خانواده برگردند.

وی تاکید کرد: مجموعه‌های دانشگاهی در راستای مسئولیت اجتماعی خویش باید برای بهبود این افراد و بازگشت آن‌ها به جامعه به عنوان یک عضو مفید، همکاری کنند و به فراخور ظرفیت خود در بخش هایی از طرح جامع ساماندهی معتادان متجاهر کمک کنند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش مدارس سماء وابسته به دانشگاه آزاد را یک ظرفیت بسیار مناسب برای ترویج فرهنگ علم دوستی در میان دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان و دانشجویان باید در کنار علم آموزی، فرهنگ کار، مطالعه و علم دوستی را هم فرا بگیرند.

در ادامه این نشست دکتر گلمحمدی رئیس دانشگاه آزاد کرمانشاه گزارشی از روند فعالیت‌های این مجموعه و برنامه‌ها و مشکلات آن در حوزه های علمی، توسعه ای و رفاهی را ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه