English

استاندار کرمانشاه:

دانشگاه نسبت به حل مشکلات جامعه مسئولیت اجتماعی دارد

استاندار کرمانشاه گفت: دانشگاه‌های استان در حوزه‌های اجتماعی، اشتغال و در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و تجارت باید اثرگذار باشد و از فضای متداول صرف آموزشی خارج شوند.

دانشگاه نسبت به حل مشکلات جامعه مسئولیت اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه نسبت به حل مشکلات جامعه مسئولیت اجتماعی دارد، گفت: کارهای علمی و پژوهشی دانشگاه‌های استان در حوزه‌های اجتماعی مانند حاشیه‌نشینی، بیکاری، طلاق و اشتغال و در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و تجارت باید اثرگذار باشد و از فضای متداول صرف آموزشی خارج شوند.

محمدطیب صحرایی در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاه های استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، رسالت اول و دوم دانشگاه ها را آموزش و تولید علم دانست و افزود: اما دانشگاه ها یک رسالت سومی نیز دارند آن این است دستاوردهای علمی و دانشگاهی و پژوهشی آنها برای رفع نیازهای استان باید ملموس باشد.

وی اظهار کرد: دانشگاه ها با توجه به مشکلات و مسائلی که استان با آن مواجهه است مانند آسیب های اجتماعی در حوزه علوم انسانی، صنعت، کشاورزی و تنش های آبی و دیگر موارد باید مسئولیت اجتماعی خودش را مانند دیگر بخش ها ایفا کنند و با تولید علم و دانش به کمک حل این مسائل بیایند.

صحرایی در ادامه از دانشگاه های استان خواست پیشران توسعه و آبادانی کرمانشاه باشند زیرا آنان صاحب علم، دانش، راهکار و ایده برای خلق فرصت ،تولید ثروت و ایجاد امنیت پایدار در استان هستند و دیگران به دنبال رو آنها هستند، بنابراین نباید منتظر این باشند همه شرایط از نظر امکانات و اعتبار برای آنان فراهم باشد و بعد وارد عمل شوند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه دانشگاه ها نباید نسبت به مسائل و مشکلات استان منفعل عمل کنند، گفت: دانشگاه ها استان باید برای حل نیازهای جامعه و ارگان های مانند شهرداری کرمانشاه که مسائل زیادی دارد، توسعه گردشگری که یکی از مزیت های استان است و همچنین تقویت بنیه های آموزش دانش آموزان به میدان بیایند.

وی همچنین از دانشگاه ها خواست روی میز گروه های دانشکده های خود برای ایجاد رونق در مرز و یا حل چالش هایی مانند کم آبی برنامه داشته باشند و آن را در دست بررسی و در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین از دانشگاه ها خواست روی میز گروه های دانشکده های خود برای ایجاد رونق در مرز و یا حل چالش هایی مانند کم آبی برنامه داشته باشند و آن را در دست بررسی و در دستور کار قرار دهند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود از دانشگاه ها خواست از ظرفیت دانشجویان استان برای بررسی مشکلات استان در موضوعات درسی استفاده کنند، و یا با برپایی تور علمی به آنها نسبت به تولید در بخش های مختلف اقتصادی، پتانسیل های مزایای استان آگاه و بصیرت عملی - علمی دهند و فضای دانشگاه ها را از فضای متداول آموزشی صرف تغییر دهند.

وی در پایان از دانشگاه دعوت کرد با هم افزایی با دستگاه های اجرایی راهکارهای قابل اجرا و کاربردی نسبت به حل مسائل و مشکلات استان ارایه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه