English

استاندار کرمانشاه:

بانوان کرمانشاه فرهنگ کار، نظم و حیا را در جامعه نهادینه کنند

استاندار کرمانشاه گفت: حفظ و تکریم جایگاه رفیع نقش تربیتی و اجتماعی زن در جامعه امری مهم در پیشبرد اهداف متعالی کشور محسوب می شود که بانوان ما باید در عمل خودشان در رسیدن به آن پیشگام گردند.

بانوان کرمانشاه فرهنگ کار، نظم و حیا را در جامعه نهادینه کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در نشست گرامیداشت روز زن در استان، با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) ، ابراز داشت: قطعا حضور و وجود زن در تعالی و کمال که فطرت ذاتی انسان است، بسیار مورد توجه است.

محمدطیب صحرایی در ادامه تصریح کرد: حضرت زهرا با تمام فضایلی که از آن بزرگوار سراغ داریم، می بایست در عمل بیش از پیش الگوی زندگی بانوان استان و کشور قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه لازمه برخورداری از یک استان متعالی و در حال رشد، همفکری تمام اعضای اثرگذار در استان است، خاطرنشان ساخت: با توجه به جمعیت نیمی بانوان در استان حضور بانوان، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

استاندار کرمانشاه به وجه مشترک بهره مندی از منزلت والای زن بودن، بانوان سرزمین پرداخت و افزود: در وهله نخست لازمه من به عنوان یک انسان در زندگی فردی و اجتماعی اثرگذار بودن در جامعه ، اعتماد و اعتقاد به ارزشمند بودن شخصی است آنچنان که به کرات در آیات قرآنی نیز ذکر شده است که لازمه انسانی بودن در وجه کرامت نهفته است.

وی با تاکید بر اینکه برای رشد نباید در انتظار قهرمان بود، اظهار داشت:برای داشتن کرمانشاهی آبادتر همه باید تلاش کنیم و در این مسیر بانوان کرمانشاهی نیز باید دین خود را به این سرزمین ادا کنند و منتظر ایجاد فرصت نمانند و خودشان فرصت سازی نمایند.

 

کرمانشاه برای رشد به امید نیاز دارد 

صحرایی تاکید کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب این امید باید امید واقعی باشد و در این راستا دو نقش را می توان برای بانوان استان برنامه ریزی کرد، نخست نقش فرهنگی، تربیتی و انسان سازی بانوان است چرا که برای رشد رفاهی کرمانشاه تنها اتکا به نقطه پایانی فرآیند قابل اتکا نیست و نیازمند فرهنگ‌سازی در نهادینه تربیتی کودکان و نوجوانان است و بزرگترین رسالت بانوان ما می بایست معطوف به نهادینه سازی فرهنگ کار در کرمانشاه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش کلیدی تربیت حیای مادر به فرزند اشاره کرد و تصریح کرد: هر چه قدر جامعه به سمت تربیت و احترام به والدین گام برداریم قطعا مسیرهای رشد و تعالی جامعه سریعتر طی خواهد شد.

صحرایی در ادامه به جایگاه اجتماعی زنان استان پرداخت و گفت: بانوان نباید برای رسیدن به جایگاه واقعی اجتماعی خود در پست های مدیریتی منتظر فرصت باشند و در عمل توانایی‌های خود را در جامعه نشان بدهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه