English

امام جمعه شیراز:

مبارزه با بی حجابی در دستور کار قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی بی حجابی است، شیراز به عنوان یکی از اثر گذار ترین شهرهای کشور باید در این موضوع پیش قدم شده تا مبارزه با بی حجابی را در دستور کار قرار دهد.

مبارزه با بی حجابی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه این هفته، افزود: بی حجابی مقدمه بسیاری از معضلات اجتماعی است از این رو شیراز به عنوان یکی از اثر گذار ترین شهرهای کشور باید در این موضوع پیش قدم شده تا مبارزه با بی حجابی را در دستور کار قرار دهد.

امام جمعه شیراز گفت: یکی از اقداماتی که در استان فارس و شهر شیراز در راستای مقابله با بی حجابی صورت گرفته است راه اندازی سامانه‌ای با عنوان «مردم رسی» است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: در این سامانه مردم مباحث خود را در خصوص بی حجابی و کشف حجاب متذکر شده و افرادی که در این حوزه آموزش دیده‌اند نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام خواهند کرد.

آیت الله دژکام ضمن قدردانی از اصناف، اظهار کرد: کلانشهر شیراز همواره پیشقدم در کار خوب است و این حرکت مردمی باید تقویت شود و مؤمنین باید حمایت کنند تا به نتیجه برسد. این کار همگانی است و نباید انتظار داشته باشیم فقط تعدادی پلیس مسئول این کار باشند، تذکر لسانی کار خودمان است و واجب است تذکر دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ماه مبارک رمضان و تذکر نسبت به ارزش‌ها، افزود: گروه‌های خوبی در این راستا شکل گرفته که آموزش می‌دهند که چطوری تذکر دهید که وظیفه شرعی ادا شود لذا تذکر زبانی اثر دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه از خدای متعال می خواهیم که در این ماه رحمت و مغفرت ما را مورد مغفرت خود قرار دهد گفت: ماه مبارک رمضان است، با همه خوبی‌ها و برکاتی که دارد، ماه کارها و فرصتهای خوب است.

وی به بیان مشکلات کشور پرداخت و گفت: یکی از مسایلی که در کشور ما جدی باید پیگیری شود عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی است یعنی کسی که فقیر است در حد نیازهای خود نمانده باشد. نمی گوییم همه مساوی هم باشند ولی کسی که فقیر است حداقل نیازهای زندگی را داشته باشد و این هدف جامعه دینی است و می خواهیم به این هدف برسیم.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: یکی از راه‌ها صدقه دادن است چون برنامه‌ریزی ما در جاهایی ناقص بوده و عده‌ای فقیر شدند و باید به فقرا برسیم و معطل قانون نشویم. پیامبر فرموده صدقه دادن به فقیران را در ماه رمضان به صورت ویژه انجام دهید و در این جهت تلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی