English

استاندار مازندران تأکید کرد؛

لزوم انجام دیپلماسی غذایی برای تأمین نیازهای مازندران

استاندار مازندران خواستار پرداختن جهاد کشاورزی مازندران به مقوله دیپلماسی غذایی با کشورهای همسایه شد و گفت: از ظرفیت‌ها، امتیازات و امکانات موجود در تأمین نیازمندی‌های استان استفاده کنیم.

لزوم انجام دیپلماسی غذایی برای تأمین نیازهای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با اشاره به اینکه واردات دام زنده از کشورهای همسایه پیگیری شود، اظهار داشت: مسئولان استانی باید مدیریت کنند از طریق تهاتر کالا با سایر استان‌ها، نیازمندی های استان را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم از طریق ارسال مرکبات و گوشت مرغ به سایر استان‌های کشور، گوشت قرمز و سایر کالاهای موردنیاز را وارد استان کنیم.

استاندار مازندران گفت: همانطور که مازندران بازار مرغ کشور را تأمین و تنظیم می‌کند، کشور هم باید نیازمندی‌های این استان را تأمین و بازار مازندران را تنظیم کند.

وی به دیپلماسی غذایی اشاره کرد و افزود: با کشورهای همسایه وارد مذاکره شویم و با دیپلماسی فعال، امنیت غذایی استان و کشور را تأمین کنیم.

حسینی پور خواستار پرداختن جهاد کشاورزی مازندران به مقوله دیپلماسی غذایی با کشورهای همسایه شد و بیان داشت: از ظرفیت‌ها، امتیازات و امکانات موجود در تأمین نیازمندی‌های استان استفاده کنیم و اجازه ندهیم به بازار شوک وارد شود و نباید چشم انتظار تخصیص سهمیه از تهران برای این استان بمانیم.

وی شرایط امسال را به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو ویژه خواند و اظهار داشت: تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافرین ایجاد شود و همه امکانات و اقلام برای مردم استان و مسافرین فراهم شود.

حسینی‌پور گفت: با توجه به اینکه میزبان میلیون‌ها مسافر در استان هستیم باید از خدمات ملی هم بهره‌مند شویم و به ویژه در تامین گوشت قرمز استان آرامش را در بازار حاکم کنیم و نیازها تامین شود.

استاندار مازندران گفت: مرغ و گوشت منجمد در مناطق محروم و دورافتاده استان توزیع شود و با کمک بسیج، گروه‌های جهادی و بخشداران، توزیع اقلام اساسی در این مناطق انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه