English

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

مازندران لنگرگاه امنیت غذایی کشور است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در زمان حاضر بخش قابل توجهی از جوجه ریزی برای تولید گوشت مرغ، تولید برنج سفید، گوشت قرمز، کیوی و مرکبات کشور در مازندران صورت می گیرد که این امر نشان دهنده جایگاه ویژه مازندران در امنیت غذایی کشور است.

مازندران لنگرگاه امنیت غذایی کشور است

‎به گزارش خبرگزاری موج مازندران، روح الله سلگی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ساری برگزار شد، اظهار داشت: نقش این دیار در امنیت غذایی کشور بی بدیل است و در زمان حاضر بیش از 37درصد جوجه ریزی برای تولید گوشت مرغ کشور در مازندران فرآوری می شود.

وی ادامه داد: بیش از 45 درصد برنج سفید، 11 درصد گوشت قرمز، 70 درصد کیوی و 50 درصد مرکبات کشور در مازندران تولید می شود که این امر نشان دهنده جایگاه ویژه استان در امنیت غذایی کشور است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه، متأسفانه در سال های گذشته در آمایش کشت محصولات حوزه کشاورزی اقدامات اصولی صورت نگرفت، عنوان داشت: میزان نیاز پرتقال کشور دو و نیم میلیون تُن است اما تولید مازندران پنج میلیون تن است که بخش اندکی از آن صادر می شود و وقتی کشاورز متضرر می شود بلافاصله با تغییر الگوی کشت، این بار در تله عدم فروش محصول جدید قرار می گیرد.

وی بیان داشت: انتظار داریم دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی برای رفع این چالش اقدامات لازم از جمله تدوین طرح آمایش محصولات و کشت آن را انجام دهد.

سلگی تصریح کرد: دانشجو و دانشگاه به معنای واقعی از سوی وزارت علوم حمایت می شوند اما در نظام پذیرش دانشجویان جهاد کشاورزی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در بحث بهره وری باید اقدامات لازم را صورت گیرد.

وی افزود: همواره نقش دانشگاه ها در توسعه کشور بی‌بدیل و ممتاز بوده و در ادوار انقلاب اسلامی برای آبادانی ایران، اساتید دانشگاه ها و دانشجویان نقش غیرقابل انکاری داشتند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: توسعه اقتصادی و پیشرفت استان در گرو حمایت از بخش کشاورزی است چرا که ظرفیت های بی نظیری در حوزه تولیدات باغی و زراعی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه