English

حجت الاسلام حسین کثیرلو:

ساخت و سازهای غیر مجاز ضربات بسیار مهمی به زمین های کشاورزی وارد ساخته است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز ضربات بسیار مهمی به زمین های کشاورزی وارد ساخته است و کوتاهی هیچ مسئولی در این ارتباط قابل قبول و دفاع نیست.

ساخت و سازهای غیر مجاز ضربات بسیار مهمی به زمین های کشاورزی وارد ساخته است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل،  رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: اگر می‌خواهیم شاهد حاکمیت امنیت غذایی در کشور باشیم و نیازی به واردات محصولات استراتژیک و مهم از خارج نداشته باشیم، باید در حراست و حفاظت از خاک زراعی بیش از پیش کوشا باشیم .

حجت الاسلام حسین کثیرلو با بیان اینکه سند تحول قضایی از مهمترین برنامه‌هایی است که توسط مقام معظم رهبری بر اجرای دقیق آن بسیار تاکید کرده اند، گفت : یکی از مهمترین بندهای هفتگانه این سند پیشگیری قبل از وقوع جرم است. به این معنی که از همان ابتدا باید جلوی تخلف و ساخت و ساز غیر مجاز گرفته شود و چنان فضای ناامنی برای زمین‌خواران فراهم شود که هیچ وقت به فکر تخریب اراضی کشاورزی نباشند.

وی افزود: اقدامات خوبی در سالهای گذشته در استان در راستای حد نگاری و تهیه نقش کاداستر صورت گرفته ولی کافی نیست و این اقدامات باید به صورت جهادی همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از خاک زراعی به عنوان یک موهبت الهی گفت: خاک زراعی بستر مناسب برای حاکمیت امنیت غذایی در کشور را فراهم می‌سازد و خودکفایی در محصولات استراتژیک در سایه پاسداری از اراضی کشاورزی محقق خواهد شد .

نادر تقی زاده در این جلسه زمین خواری را از مهمترین تهدیدهای پیش روی زمینهای زراعی عنوان کرد و افزود: حدنگاری، صدور سند و رفع تداخلات یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که با جدیت توسط سازمان جهاد کشاورزی استان دنبال می‌شود.

تقی‌زاده ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار هکتار برای زمین‌های زراعی نقشه کاداستر تهیه شده است و امیدواریم تا حداکثر بهار سال ۱۴۰۲ بطور کلی مشکل رفع تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی حل و فصل شود.

ویلاسازی؛ بلای جان زمین‌های زراعی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل هم گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی جزو وظایف قانونی و شرعی است چون خداوند زمین زراعی را برای آسایش و آرامش و رزق و روزی خلق کرده است.

حجت الاسلام اکبر اکبری با بیان اینکه در سال‌های اخیر ویلاسازی بلای جان زمین‌های کشاورزی شده است،گفت: پیشگیری مهمتر از درمان است و قبل از اینکه خاک زراعی توسط عده ای سود جو و منفعت طلب تخریب شود باید جلوی آن گرفته شود.

اجرای احکام قلع و قمع برای دو هزار و ۲۵۹ متر مربع اراضی زراعی

مدیر امور اراضی استان هم در این جلسه اظهار کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و یک پارجه سازی آنها و سازماندهی و تعیین تکلیف اراضی و واگذاری و توسعه اراضی در سرلوحه فعالیت های این مدیریت قرار دارد و مهمترین وظیفه و رسالت مدیریت امور اراضی صدور اسناد تک برگی به زارعین است.

فرهاد ثنایی ادامه داد: در ۹ ماه گذشته بالغ بر ۵۷۱ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده و با آنها برخوردهای قانونی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد:همچنین در این مدت برای تعداد ۶۳۱ مورد نظارت بر محورهای تغییر کاربری انجام و برای تعداد ۳۱ مورد به مساحت ۲۲۵۹ مترمربع احکام اجرایی قلع و قمع صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه