English

استاندار مازندران:

سند آمایشی منطبق بر شرایط استان در حال تدوین است

استاندار مازندران در حاشیه نهمین سفر شهرستانی به بابل با بیان این که مناطق بندپی شرقی و غربی و بابلکنار دارای ظرفیت های اقتصادی بی‌نظیر هستند، گفت: اقتصاد روستایی باید با برنامه‌ریزی متحول شود و نگاه کلان به روستاهای مازندران یک ضرورت توسعه ای است.

سند آمایشی منطبق بر شرایط استان در حال تدوین است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور در حاشیه سفر شهرستانی به بابل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مناطق بندپی شرقی و غربی و بابل کنار از یک طرف دارای ظرفیت های اقتصادی بی‌نظیر هستند و از سوی دیگر با محرومیت هایی مواجه هستند که برای رفع این دغدغه تلاش خواهیم کرد.

وی با تأکید بر این که اقتصاد روستایی باید با برنامه‌ریزی متحول شود، ادامه داد: نگاه کلان به روستاهای مازندران یک ضرورت توسعه ای است.

استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه اقتصاد روستا اولویت مهم مدیریت استان است، افزود: اقتصاد روستاها باید با برنامه ریزی دقیق متحول شود و دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه روستایی، طرح های پیشنهادی خود را ارائه دهند. ‌

وی با عنوان اینکه راهبرد ما در مباحث توسعه ای استان باید تعاملی باشد، خاطرنشان ساخت: سند آمایشی منطبق بر شرایط استان در حال تدوین است، باید مسائل و مباحث روستاها در این سند کلان دیده شود.

حسینی پور با عنوان اینکه مازندران دارای سه هزار و 600 روستا است که ظرفیت آن ها سال ها به شدت مورد غفلت قرار گرفت، گفت: در بحث تولید اگر بتوانیم مشکلات اقتصاد روستاها را حل کنیم، مشکلات شهرهای ما هم کمتر می شود.

وی از تشکیل کارگروه ویژه ای برای بررسی مشکلات روستاها با محوریت اداره کل روستایی و مشارکت بنیاد مسکن، عضویت نماینده ای از مجمع نمایندگان استان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خبر داد و تصریح کرد: تقویت روستاها به ویژه طرح هادی، مسکن روستایی و اشتغال جوانان و مسایل مرتبط با کشاورزی در این جلسه بررسی شده است.

استاندار مازندران با اشاره به این که مازندران در سایه همت، تعامل و تلاش شبانه روزی همه ما ساخته و شکوفا می شود، ابراز داشت: همه کسانی که مسئولیتی در قبال امور مردم دارند باید در برابر ترک فعل های خود پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه نگاه همه مسئولین در استان این است که مازندران یک استان گردشگری است و باید این مزیت اقتصادی شود، افزود: باید با اقبال سرمایه گذاران بومی در وهله نخست و سرمایه گذارانی که علاقمند به توسعه استان هستند، مازندران را ساخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه