English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

فرزندآوری و تربیت نسلی شایسته برکات زیادی برای خانواده و جامعه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: جشن تکلیف بهترین دوران برای ثبت خاطره ای شیرین از آغاز دوران تربیت معنوی و مسئولیت پذیری نوجوانان در عمل به احکام شرعی است.

فرزندآوری و تربیت نسلی شایسته برکات زیادی برای خانواده و جامعه دارد

 

 به گزارش خبرگزاری موج قزوین،به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، مراسم جشن تکلیف 43 نفر از فرزندان کارکنان شرکت توزیع نیروی برق، با حضور مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، حجت الاسلام محمدی استاد حوزه و دانشگاه، جمعی از فعالان حوزه نماز در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

مسعود خواجه وند در این مراسم اظهارداشت: توجه به امور فرهنگی و آموزشی در کنار وظایف سازمانی شرکت مورد توجه قرار دارد و تلاش می کنیم ضمن مهارت افزایی کارکنان و خانواده آنها برنامه های تاثیرگذاری در مناسبت ها نیز داشته باشیم.

وی بیان کرد: در عرصه‌ دینی یکی از وظایف مهم والدین، آموزش احکام شرعیِ مربوط به دوران بلوغ و ازدواج است و گام اول در این مسیر، متوجه کردن فرزندان به سن تکلیف است و می‌باید با روش‌های مؤثر به آنان یادآور شد اکنون شما به سن بلوغ رسیده‌اید و این دوره، تکالیفی را بر عهده شما می‌گذارد که لازم است به آن عمل کنید.

خواجه وند تصریح کرد: مراسم جشن تکلیف، یکی از این روش‌هاست که پاسخ مثبت و مؤثری به حالات و عواطف درونی نوجوانان است و این مراسم بر شخصیت پاک و پر انرژی جوانان، صحّه می‌گذارد و آنان را در قبول مسئولیت‌های دینی و انسانی، مستعد و پرتوان می ‌سازد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: به دلیل اهمیت جشن تکلیف، انتظار می رود پدران و مادران، خدا را بر این عطیه و احسانِ بی‌منت، شکر کنند و این روز را جشن بگیرند. 

برق قزوین1

وی بیان کرد: اگر برای نوجوانی که به سن تکلیف رسیده بیان شود که از این لحظه خداوند به تو عنایت و توجه و لطف ویژه‌ای دارد و بر اثر لیاقتی که در وجودت نهفته این مسئولیت سنگین را تعیین کرده و درهای کمال و ترقی و شاهراه بهشت جاودان را به رویت باز کرده حتما در وی تأثیر به سزایی خواهد داشت.

خواجه وند اظهارداشت: با برگزاری این جشن تلاش کردیم تا خاطره ای بیادماندنی از رسیدن به سن تکلیف در ذهن فرزندان همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین شکل بگیرد و از والدین هم انتظار داریم به این مرحله از بلوغ فرزندان خود توجه بیشتری کنند تا این دوران سر منشا شکل گیری رفتاری اسلامی و دینی در آینده سازان کشور باشد.

وی بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر فرزند آوری ما نیز رسالت داریم در حد توان خود این راهبرد مهم را یادآوری کرده و برای اجرای آن همت کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: بدون تردید جمعیت یکی از مولفه های اقتدار هر کشوری محسوب می شود و با حرکت کشور به سمت سالمندی و پیر شدن جمعیت با چالش های جدی روبرو هستیم که اگر به فرزندآوری و افزایش جمعیت و جوانی آن توجه نکنیم آسیب های جدی خواهیم دید.

وی بیان کرد: در حد توان و بضاعت خود در مناسبت ها از کارمندانی که تشکیل زندگی داده و ازدواج کرده اند و نیز خانواده هایی که صاحب فرزند می شوند حمایت می کنیم و امیدواریم نقشی هر چند کوچک در اجرای فرامین مقام معظم رهبری ایفا کنیم.

در این مراسم که با مولودی خوانی، اجرای سرودهای مناسبتی و سخنرانی مذهبی همراه بود،از 30 نفر از خانواده های شرکت توزیع نیروی برق که بتازگی صاحب فرزند شده اند، سه زوج جوان که اخیرا ازدواج کرده اند و فعالان عرصه نماز و امور فرهنگی و 43 دانش آموز که به سن تکلیف رسیده اند تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه