English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

آمارها بیانگر رشد و شکوفایی صنعت برق در کشور دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: انرژی برق یک زیرساخت مهم در همه زیرساختها و توسعه محسوب می شود که آمارها بیانگر رشد، شکوفایی و بالندگی صنعت برق در کشور است.

آمارها بیانگر رشد و شکوفایی صنعت برق در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، مدیران صنعت آب و برق استان قزوین در نشست با خبرنگاران مهمترین اقدامات و تلاش های صورت گرفته در یک سال گذشته را تشریح کردند.

در این نشست داراب بیرنوندی رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق و مدیرعامل آبفا، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، ابوالفضل موتابها مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید رجایی، اوجاقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، صباغیان مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی، ضمن ارائه گزارشهایی از فعالیتهای انجام شده به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این نشست گفت: با داشتن 648 هزار مشترک تلاش می کنیم برق مورد نیاز بخش های مختلف خانگی، صنعت و کشاورزی را توزیع کنیم.

وی با مقایسه وضعیت برقرسانی در قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: قبل از انقلاب فقط 72 روستای این منطقه برق داشت و امروز به برکت انقلاب تمامی 841 روستای استان قزوین با جمعیت بالای 10 خانوار از تسهیلات نیروی برق برخوردار شده اند.

این مسئول بیان کرد: گستره شبکه 2530 کیلومتر بود که به 13 هزار و 300 کیلومتر رسیده و تعداد ترانس ها و پست های منصوبه برق از 680 دستگاه به 12 هزار و 200 دستگاه افزایش یافته و قدر و ظرفیت منصوبه از 540 مگاولت آمپر به 2330 مگاولت آمپر رسیده است.

خواجه وند تصریح کرد: انرژی برق یک زیرساخت مهم در همه زیرساختها و توسعه محسوب می شود که آمارها بیانگر رشد، شکوفایی و بالندگی صنعت برق در کشور است.

وی گفت: در ایام دهه فجر امسال 303 پروژه با 111 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که 77 پروژه با 10 میلیارد تومان در بخش توسعه روستایی و  95 پروژه شامل اصلاح، بهسازی و بهینه سازی شبکه های روستایی با 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح بهارستان است.

خواجه وند اظهارداشت: سایر پروژه های این شرکت در عرصه های نیرو رسانی، مقاوم سازی، قدرت مانور و رفع افت ولتاژ به تعداد 131 پروژه با اعتبار 51 میلیارد تومان بود که عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهارداشت: این بالندگی در صنعت آب و برق استان بر مردم روشن شده و تلاش ما در دستگاههای خدمات رسانی بر این رویکرد است که هر روز این ظرفیت بیشتر شود و در بخش انرژی های نو اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی گفت: 164 مگاوات ظرفیت نیروگاه بادی و حدود 79.5 مگاوات ظرفیت تولید نیروگاه پراکنده و 4 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان قزوین ایجاد شده و در این راستا احداث شهرک انرژی خورشیدی در مساحت 780 هکتار از اراضی منطقه زین آباد بویین زهرا کلید خورده که با تفاهم نامه ساتبا و استانداری اتفاق ارزشمندی است.

خواجه وند اضافه کرد: یکی از چالش های این شرکت، سرقت شبکه های برق است که در سال گذشته 747 فقره سرقت داشتیم و 15 میلیارد و 500 میلیونتومان سیم و کابل و تاسیسات شبکه به سرقت رفت.

وی مدیریت مصرف انرژی را ضروری دانست و افزود: 72 درصد مشترکین استان ، الگوی مصرف را رعایت می کنند و در پیک تابستان با همکاری بخش صنعت و جابحجایی تعطیلات توانستیم 9500 مگاوات را مدیریت کنیم و از پیک به سلامت عبور کنیم.

نشست خبری مدیران آب و برق قزوین

خواجه وند در خصوص عبور از پیک تابستان هم گفت: با همکاری بخش صنعت و جابجایی روزهای تعطیلی و مدیریت مصرف 9500 مگاوات توانستیم از پیک بار تابستان بدون خاموشی عبور کنیم.

این مدیر بیان کرد: در استان قزوین 200 کیلومتر شبکه فرسوده برق داریم که برای اصلاح آن اقدام خواهد شد.

خواجه وند در خصوص جابجایی تیرهای مزاحم برق در برخی مناطق اشهر قزوین نیز گفت: در این زمینه 210 تیر برق که به دلیل ساخت و سازها و توسعه شهری محل مناسبی ندارند شناسایی شده که تا پایان سال 43 تیر جابجا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی