English

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خبر داد؛

افزایش ظرفیت پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر در نوروز ۱۴۰۲

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از افزایش ظرفیت پارکینگ خودروها در هسته مرکزی شهر در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

افزایش ظرفیت پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر در نوروز ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد باقر کلاهدوزان با بیان اینکه بیشترین اماکن گردشگری و توریستی شهر اصفهان در هسته مرکزی شهر واقع شده است، اظهار کرد: با توجه به حجم سفرهای نوروزی هر ساله در مرکز شهر و محدوده میدان امام (ره) با مشکل کمبود پارکینگ مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به وجود ادارات، مراکز خرید و آثار تاریخی جاذب سفر که باعث تراکم ترافیکی بالا در معابر به ویژه ایام‌پایانی سال می‌شود، افزایش تعداد و ظرفیت پارکینگ‌ها می‌تواند به کاهش مشکلات ترافیکی کمک کند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ‌های عمومی سطح منطقه سه در حال حاضر حدود ۶۵۰۰ دستگاه است که با توجه به ایام پایانی سال جهت رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی ۱۴۰۰ دستگاه به ظرفیت آن اضافه می‌شود؛ که از این تعداد محل پارک بیش از ۳۵۰ دستگاه خودرو به صورت دائمی و ۱۰۵۰ دستگاه به صورت موقت در نظر گرفته شده است.

 او ادامه داد: پارکینگ عمومی سنبلستان واقع در خیابان عبدالرزاق به صورت طبقاتی و با ظرفیت ۳۵۰ دستگاه خودرو در حال افتتاح برای رفاه حال مسافران نوروزی در ایام عید است.

 کلاهدوزان با بیان اینکه خیابان استانداری نیز یکی دیگر از نقاطی است که همیشه با مشکل ترافیک و کمبود پارکینگ مواجه بوده است، گفت: ظرفیت پارک ۲۵۰ خودرو در یک پارکینگ خصوصی به صورت زمین مسطح واقع در خیابان استانداری مجاورت بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) به‌منظور توسعه ظرفیت‌ پارکینگ محدوده مرکزی شهر برای ایام نوروز فراهم شده است. او همچنین از مذاکره با آموزش‌وپرورش و شش مدرسه جهت استفاده از حیاط آن‌ها به عنوان پارکینگ موقت خبر داد و افزود: ظرفیت‌سازی ۳۵۰ پارک خودرو در مدارس ویژه ایام نوروز فراهم شده است.

 مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اظهار کرد: پارکینگ‌های موقت در زمین‌های خصوصی واقع در خیابان حکیم و اطراف میدان نقش‌جهان به ظرفیت ۴۵۰ دستگاه از دیگر ظرفیت‌هایی است که هر ساله در ایام نوروز به تعداد پارکینگ‌های شهر اضافه می‌کند.

 این مقام مسئول اضافه کرد: سایر متقاضیان خصوصی راه‌اندازی پارکینگ موقت می‌توانند از طریق مراجعه به شهرداری منطقه اعلام آمادگی کنند تا پس از بررسی کارشناسان زمین‌های تحت مالکیت و هماهنگی با پلیس راهور مجوز راه‌اندازی پارکینگ موقت برای آنها صادر شود.

کلاهدوزان از اعلام آمادگی برای امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری با سازمان‌ها و ارگان‌ها جهت در اختیار گذاشتن و تأمین ظرفیت پارکینگ خبر داد و گفت: سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌توانند از طریق مکاتبه با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان یا منطقه سه نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

 مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تأکید کرد: تمهیدات بیشتری علاوه بر افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در جلسات ستاد نوروزی ۱۴۰۲ مصوب و به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه