English

معاون شهردار کاشان مطرح کرد؛

حفاری‌های غیراستاندارد چالش مدیریت شهری در بهسازی معابر است

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان گفت: حفاری‌های غیراستاندارد ادارات خدمت‌رسان، چالش مدیریت شهری در بهسازی معابر است

حفاری‌های غیراستاندارد چالش مدیریت شهری در بهسازی معابر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا قنبری بیان کرد: اجرا و حفر غیراستاندارد ترانشه و ترمیم غیراصولی آن توسط ادارات خدمت‌رسان و همچنین مشکلات زیرساختی از جمله چالش‌های مدیریت شهری در زمینه بهسازی معابر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به معضلات گوناگون در معابر از جمله نشست و فرورفتگی و...، علت ایجاد آن را علیرغم بهسازی مستمر معابر، برخی عملیات ادارات خدمت‌رسان در کنار بعضی عوامل محیطی و زیرساختی دانست.

قنبری خاطرنشان کرد: علت برخی از این نشست‌ها حفاری‌ توسط ادارات خدمات رسان بوده که بدلیل عدم اجرای اصولی و فنی دتایل اجرایی پرکاری ترانشه بعد از اقدامات اجرایی به وجود می‌آید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، با یادآوری ماده 9 فصل پنجم قانون نحوه هماهنگی و صدور مجوز حفاری در سطح شهرهای کشور گفت: کلیه سازمان های حفاری کننده موظفند پس از اقدامات فنی و اجرایی خود در کانال حفاری شده آن را با رعایت جزییات و اصول استاندارد، ترمیم و فشرده‌سازی کنند.

قنبری، ضمن اشاره به ضرورت تراکم 85 درصدی زمین طبیعی و 90 درصدی لایه‌های خاکریز افزود: بر اساس این ماده قانونی در انجام فرآیند ترمیم، حداقل تراکم آخرین لایه خاکریز به ضخامت 15 سانتی متر باید 95 درصد بوده و در انتها با آسفالت نرمه روکش گردد.

وی با تأکید بر اینکه رعایت این جزییات و اصول فنی برای کلیه ادارات خدمات رسان الزامی است تصریح کرد: چنانچه هرگونه قصوری در این زمینه رخ دهد سازمان حفار باید نسبت به ترمیم مجدد آن اقدام نماید.

قنبری، بروز حادثه در تأسیسات مجموعه‌های خدمت‌رسان را مشکل دیگری در این زمینه دانست و افزود: این حوادث که عمدتا ناشی از عمر بالای تأسیسات این مجموعه‌های خدمت رسان است، عملیات حفاری را برای ادارات ناگزیر می‌کند اما به هر حال مشکلات عدیده‌ای در زمینه ترمیم و بهسازی معبر ایجاد می‌شود.

معاون شهردار کاشان به علل جغرافیایی و اقلیمی نظیر موضوع قنوات به عنوان عامل دیگری در بروز نشست‌ها اشاره کرد و گفت: اقلیم کویری کاشان و قنوات زیاد موجود که به صورت غیر اصولی توسط افراد سودجو پر شده است، به مرور زمان دچار نشست شده و طبیعتا عامل دیگری در بروز آسیب به معابر شهری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه