English

همکاری دوجانبه ایران و قزاقستان در بخش کشاورزی مورد تاکید است

استاندار هرمزگان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان گفت: استان هرمزگان با دارا بودن موقعیت ویژه و راهبردی، آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذاران قزاقستانی و تسهیل سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی و تخصیص زمین به آنان را دارد و بر همکاری متقابل خصوصا در بخش کشاورزی تاکید داریم.

همکاری دوجانبه ایران و قزاقستان در بخش کشاورزی مورد تاکید است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار و گفت و گو در خصوص مسایل مختلف با علی اکبر جوکار سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان اظهار داشت: هدف از این کار جذب سرمایه و برقراری ارتباط میان فعالان اقتصادی هرمزگان با کشور قزاقستان و از طرفی هم به دنبال این هستیم که در ازای زمین‌های تخصیصی به سرمایه گذاران قزاقستانی، در آن کشور زمینه فعالیت سرمایه گذاران و اعضای اتاق بازرگانی استان نیز فراهم و زمین مورد نیازشان تامین شود.

وی بیان کرد: با توجه به سابقه کشور قزاقستان در حوزه برداشت آب از دریا و نمک زدایی، فرصت بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ و همکاری دوجانبه نیز وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر ظرفیت‌های کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: سالانه حجم قابل توجهی از محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که درصورت وجود بازار مصرف در قزاقستان آمادگی صادرات محصولات کشاورزی را داریم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌های سفر خود به هرمزگان گفت: فعالیت اقتصادی استان‌های مختلف با کشور قزاقستان در حال انجام است و زمینه های مختلف برای فعالان اقتصادی در ۲ کشور نیز فراهم شده است.

علی اکبر جوکار، با اشاره به جایگاه ویژه هرمزگان در ارتباطات اقتصادی، از هرمزگان به عنوان استانی که می‌تواند مرکز همکاری دو جانبه میان ایران و قزاقستان باشد، یاد کرد و افزود: اولویت قزاقستان حمل و نقل، ترانزیت و سوآپ نفت است که هرمزگان می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

وی اظهارکرد: در حوزه گردشگری و جذب توریست همچنین مباحث علمی و دانشگاهی نیز می‌توان با محوریت هرمزگان کارهای خوبی در حوزه توسعه روابط دوجانبه انجام داد.

جوکار با اشاره به اینکه قزاقستان در حال توسعه و ثروتمند شدن است، گفت: در حوزه یافتن بازار هدف محصولات کشاورزی هم می‌توان میزان مراودات با کشور قزاقستان را با محوریت هرمزگان افزایش داد.

سفیر ایران در قزاقستان عنوان کرد: آمادگی کامل برای تسهیل امور مرتبط با جذب سرمایه و توسعه ارتباط میان کشورهای ایران و قزاقستان وجود دارد و در این زمینه برنامه‌ریزی های مناسبی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه