English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

تمرکززدایی از برنامه های فرهنگی با هدف بهره‌مندی آحاد مختلف هرمزگان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه ما بر تمرکززدایی در برنامه های فرهنگی بوده تا آحاد مردم در نقاط مختلف استان از برنامه مختلف فرهنگی بهرمند‌ شوند.

تمرکززدایی از برنامه های فرهنگی با هدف بهره‌مندی آحاد مختلف هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شعر رضوی در میناب اظهارداشت: ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) ولی نعمت ما ایرانیان است و حوزه ادبیات و شعر از جایگاه خاصی برخوردار است. 

وی تصریح کرد: همه اولیا و انبیای الهی در کنار خود شعرایی داشته‌اند و شعر و شاعری در مکتب ما پسندیده است که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

جهانگیری با بیان اینکه افراط و تفریط در دین مبین اسلام هیچ جایگاه‌ای ندارد عنوان کرد: درحال حاضر در نقاط مختلف استان هرمزگان شاهد برگزاری برنامه های مختلف هستیم و همبستگی دیگر دستگاه های اجرایی میتواند کیفیت برنامه های فرهنگی را افزایش دهد. 

وی تاکید کرد: برنامه ما بر تمرکززدایی در برنامه های فرهنگی بوده تا آحاد مردم در نقاط مختلف استان از برنامه مختلف فرهنگی بهرمند‌ شوند و بزودی جشنواره‌ منطقه‌ای شعر بلوچ در شهرستان جاسک برگزار خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: منطقه‌ای شعر بلوچ در شهرستان جاسک به صورت منطقه‌ای با حضور استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برگزار خواهد شد. 

وی از برگزاری جشنواره تئاترکودک، نوجوان و نمایش های عروسکی رضوی به میزبانی هرمزگان خبرداد و عنوان کرد: این جشنواره از ششم اسفند ماه به میزبانی بندرعباس باحضور گروه های هنری از استان های همدان، خراسان رضوی، تهران و هرمزگان برگزار خواهد شد. 

جهانگیری در ادامه از برگزاری جشنواره شعر طنز در شهرستان حاجی آباد خبرداد و گفت: برای نخستین بار شاهد یک رویداد بین‌المللی در جنوبی‌ترین نقطه کشور بودیم‌ که بازتاب رسانه‌ای خوبی داشت. 

وی در ادامه افزود: جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور ۱۳ شاعر بین‌المللی در جزیره ابوموسی برگزار شد و این رویداد واکنش های بسیاری از کشور های حاشیه خلیج فارس درپی داشت، قطعا جلوی کسانی که قصد دست درازی به اسم خلیج فارس را دارند سکوت نخواهیم کرد. 

شعررضوی+میناب

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسین جهانگیری امام جمعه توکهور و هشت‌بندی در این مراسم عنوان کرد: نقش شعر در فرهنگ و مذهب ما بسیار پررنگ است. 

وی افزود: اگر ما شعر را از محرم و عزاداری ها بگیریم کارمان روی زمین خواهد ماند و رونق محافل مذهبی و فرهنگی ما که بخشی اعظمی از آن شعر و شاعری است. 

حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری تصریح کرد: به گفته امام سجاد(ع) اگر کسی بیتی یا شعر در وصف اهل‌بیت بسراید یک خانه در بهشت برای او ساخته خواهد شد.

مصطفی کریمی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب در این جشنواره با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره شعر رضوی با حضور شاعرانی از شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک و جزیره قشم برگزار شد افزود: در این جشنواره ۴۰ نفر از شاعران مطرح استان، ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که در پایان از آثار برتر تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه