English

دبیر طرح ملی محور امید:

فقدان فناوری در مناطق دورافتاده، محرومیت را تشدید می‌کند

دبیر طرح ملی محور امید، از اجرای طرح‌های فناورانه در مناطق محروم و دور افتاده هرمزگان خبر داد.

فقدان فناوری در مناطق دورافتاده، محرومیت را تشدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد امیر زمانی دبیر طرح ملی محور امید در نشست با اصحاب رسانه اظهارداشت: طرح محور امید طبق بیانات رهبری در دیدار با نخبگان در سال 1400 شکل گرفت و به موضوعی که تا به حال در کشور مدل سازی نشده بود، ورود پیدا کردیم و پایلوت اجرای آن نیز استان هرمزگان انتخاب شد که تقریبا از اوایل خردادماه امسال به صورت عملیاتی اجرای طرح محور امید را آغاز کردیم‌.

وی عنوان کرد: وقتی ادبیات اکوسیستم فناوری کشور را با ادبیات محرومیت زدایی ترکیب می‌کنیم ادبیات محرومیت فناوری شکل می‌گیرد که با توجه به آن در مقابل ما راهی قرار گرفت و بر این شدیم که با استفاده از فناوری گره محرومیت مناطق را باز کنیم چرا که بسیاری از کسب‌ و کارها در مناطق دور افتاده به دلیل عدم برخورداری تکنولوژی بهره‌ور نیستند و نتیجه آن نیز تشدید محرومیت می‌شود.

دبیر طرح ملی محور امید بیان‌کرد: برای اینکه اجرای طرح در هرمزگان دقیق پیش رود، 8ماه روی مسئله شناسی و عارضه یابی کار کردیم چرا که دبیرخانه طرح محور امید به دنبال حل مسئله به صورت واقعی است که در مناطق محروم کار سختی است و ما برای اینکه این اتفاق مثبت بیفتد سعی داریم تمام اکوسیستم لازم را فراهم کنیم.

زمانی گفت: هدف نهایی ما توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برای برخورداری مردم است و در تعریف مردم، عامه مردم، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز قرار می‌گیرند تا در این طرح توانمندسازی شوند.

وی با بیان اینکه هدف طرح محور امید در هرمزگان به عنوان گام اول تمرکز بر روی پرورش میگو است، اذعان داشت: در دنیا در بحث پرورش میگو استخرهای ۲۰۰ متری در خانه ها وجود دارد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند اما این ظرفیت متاسفانه در استان هرمزگان ایجاد نشده است و ما در مطالعات هشت ماهه خود یک سند مسائل فناورانه میگو که جامع ترین سند در این حوزه است را تدوین کردیم و آن را به شیلات ایران و هرمزگان و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز تحویل داده‌ایم و استقبال خوبی نیز از آن شده است.

دبیر طرح ملی محور امید در پایان افزود: برای تقویت زنجیره میگو، پیشنهاداتی را  ارائه داده‌ایم که اگر یکی از آن طرح ها را اجرایی شود عدد بهره‌وری استان در پرورش میگو طی سال آینده دست کم ۵ برابر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه