English

مدیرکل دامپزشکی کردستان:

ورود و خروج دام از استان کردستان ممنوع شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: از امروز هر گونه ورود و خروج دام از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

ورود و خروج دام از استان کردستان ممنوع شد

 به گزارش خبرگزاری موج کردستان، مجتبی ورمقانی عصر امروز در جلسه کمیسیون‌ مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به افزایش دام قاچاق اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 4 هزار و 448 مجوز دام سبک از استان صادر شده که در این قالب 350 هزار راس دام سبک از استان به استان‌های کشور صادر شده است.

وی از کاهش 20 درصدی صدور مجوز دام سبک از استان در طول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز 564مجوز دام سنگین نیز صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 5 هزار و 309 راس دام سنگین با هدف کشتار و پروار وارد استان شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس مجوز و ابلاغ سازمانی، از روز گذشته ورود دام به استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است، افزود: این محدودیت شامل 5 استان آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان است.

ورمقانی با ذکر اینکه از امروز هیچ‌مجوزی برای ورود و خروج دام از استان صادر نمی‌شود، تصریح کرد: هر گونه جابه‌جایی و کشف دام قاچاق محسوب شده و در صورت ارائه مجوز توسط دامداران، ارزش قانونی ندارد.

جابجایی دام بدون پلاک‌کوبی قاچاق محسوب می‌شود.

سیدنجیم حسینی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه هر گونه کشف، جابجایی، نگهداری و حمل و نقل دام قاچاق محسوب می‌شود، اظهار داشت: نگهداری دام صرفا باید بر اساس ثبت پلاک باشد، یعنی اگر دامی‌ نگهداری و پلاک‌کوبی نشده باشد، تحت عنوان قاچاق با آن مقابله می‌کنیم.

وی افزود: هر گونه جابجایی دام باید پلاک‌کوبی شده باشد در غیر اینصورت ماموران انتظامی هر محموله‌ای را توقیف کنند، پرونده قاچاق برای آنان تشکیل و برخورد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود هر گونه کشفیات قاچاق دام در اختیار شرکت پشتیبانی دام استان قرار بگیرد تا بازار گوشت تعدیل شود.

علت گرانی گوشت قرمز در کردستان

بیابانی، معاون بهبود تولیدات دامی‌ سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در ادامه "افزایش هزینه تولید و عدم عرضه دام توسط دامداران" را علت گرانی گوشت در استان عنوان کرد و اظهار داشت: دامداران تمایلی به تولید گوشت ندارند، البته نمی‌توان قاچاق دام را نیز منکر شد.

وی با بیان اینکه قاچاق دام در استان به صورت سازمان‌یافته از نقاطی خریداری و جمع و سپس از کردستان خارج می‌شود، گفت: دام بیشتر از استان‌های جنوب غربی خارج و قاچاق می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی استان کردستان بر ضرورت تسهیل‌گری روند صادرات دام تاکید کرد و افزود: شیوع تب برفکی در عراق نیز از دیگر دلایل قاچاق دام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه