English

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی:

۹۳ درصد واحدهای مرغداری کردستان فعال است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۹۳ درصد واحدهای مرغداری استان با ظرفیت تولید ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در دوره، فعال هستند.

۹۳ درصد واحدهای مرغداری کردستان فعال است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، فرزاد معاونی روز شنبه در نشست هم اندیشی بررسی وضعیت جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان کردستان اظهار داشت: ۷۶۴ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ میلیون قطعه در دوره و ۶۰ میلیون قطعه در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان بودیم ولی در سه ماهه تابستان تولید آن کاهش پیدا کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: مهرماه امسال میزان جوجه ریزی نسبت به مهر سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافت که با توجه به تاثیر قدرت خرید مردم، عرضه و تقاضا در بازار نامتعادل شد.

معاونی با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۶ درصد کاهش یافت، افزود: در ۱۵ روز اخیر هم قیمت مرغ از میزان مصوب آن هم کمتر شده و همین موضوع، منجر به ضرر و زیان به مرغداران استان شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای حمایت از مرغداران، شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به خرید تضمینی مرغ از مرغداران کرده است.

کردستان رتبه نخست گازرسانی به واحدهای مرغداری کشور را دارد

معاونی از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در صنعت طیور استان را گازرسانی به واحدهای مرغداری خواند و گفت: میانگین کشوری گازرسانی به واحدهای مرغداری ۳۵ درصد و این میزان در کردستان ۹۳ درصد است.

وی اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری برآورد شده در صنعت طیور استان هم ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن هم ۱۴ هزار نفر است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۱۷ واحد پرورش مرغ گوشتی هم در استان با ظرفیت ۴۹۰ هزار قطعه در استان وجود دارد، افزود: ۱۷ کارخانه خوراک طیور و هفت کشتارگاه صنعتی طیور هم به ظرفیت ۱۸ هزار قطعه در استان وجود دارد.

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی استان به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش (بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص پیدا کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی