English

استاندار کردستان:

مقابله با باندهای بزرگ قاچاق کالا در کردستان تشدید شود

استاندار کردستان گفت: اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی مقابله با قاچاق کالا را در استان تشدید کنند.

مقابله با باندهای بزرگ قاچاق کالا در کردستان تشدید شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان در تامین گوشت قرمز، همانند مرغ، استان تولیدکننده نیست.

وی گفت: کردستان در تولید گوشت مرغ استان تولیدکننده و قطب کشور است، به طوری‌که نیازمندی 12 استان را تامین می‌کنیم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه فعالیت و مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان تشدید شود، تصریح کرد: اجرا و اصلاح ارز ترجیحی اقدام بزرگی بود اما وقتی نرخ ارز افزایش و پول ملی کاهش یافته، زمینه سواستفاده احیا و فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات نیروی انتظامی، سپاه و مرزبانی در استان مقابله با سرنخ ها و باندهای بزرگ قاچاق را در دستور کار قرار داده و بیشتر تمرکز کنند، افزود: متولیان امنیت در سخت‌ترین شرایط وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.

زارعی‌کوشا کاهش کشفیات قاچاق را ناشی از اعمال محدودیت‌های چندماه گذشته دانست و بیان کرد: خوشبختانه در کشفیات قاچاق اسلحه نیز توفیقات بسیار خوبی در کردستان داشتیم.

وی درباره اعمال ممنوعیت ورود و خروج دام از استان‌های مرزی اظهار کرد: رفع این‌ ممنوعیت باید با دستور استاندار باشد چراکه این ممنوعیت جنبه تنظیم‌ بازار را نیز دارد.

استاندار کردستان با اشاره به افزایش قیمت گوشت توضیح داد: قیمت گوشت در سنندج در میانه استان‌های کشور بوده و تفاوت آنچنانی با استان‌های دیگر نداریم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه هزینه‌های حمل‌ونقل، قیمت تمام شده محصولات مصرفی را بالا برده و تورم ایجاد می‌شود، عنوان کرد: در چندماه گذشته در مصرف روزانه سوخت بنزین 120میلیون لیتر عبور کردیم که آمار بالایی است؛ تا زمانی‌که الزام کلی محدودیت سوخت‌گیری ابلاغ نشده، این قانون در استان اعمال نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی