English

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشریح کرد:

مهم ترین اقدامات بهداشت محیط دانشگاه کاشان در سال ۱۴۰۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان مهم ترین اقدامات بهداشت محیط در سال 1401 در شهرستان کاشان را تشریح کرد:

مهم ترین اقدامات بهداشت محیط دانشگاه کاشان در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، دلاوری در نشست خبری ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته بهداشت محیط در سال جاری گفت:ساماندهی وضعیت جمع آوری پسماند عفونی واحدهای تحت پوشش دانشگاه، صدور گواهی نامه ایمنی آب برای سامانه تامین آب آشامیدنی روستای ویدوج ،اجرای برنامه ملی شهر و روستای بدون دخانیات با تمرکز بر حذف پایدار عرضه قلیان برنامه پایدار قلیان در کلیه واحد های دانشگاه در حال اجرا و شهر و روستای بدون دخانیات در شهر نوش آباد و روستای قاسم آباد شهرستان آران و بیدگل در حال اجراست.

وی ادامه داد:پایش مستمر کیفیت هوا  با استفاده از مرکز پایش متصل به دستگاه های نمونه برداری ذرات معلق هوای محیط معاونت بهداشت  صدور گواهی نامه بیمارستان بدون دخانیات برای بیمارستان های شبیه خوانی،آیت الله یثربی و سیدالشهدا می باشد.

مهدی دلاوری در بخش بازرسی توضیح داد:تشدید نظارت های بهداشتی از مراکز عرضه موادغذایی و اماکن عمومی و بازرسی بهداشت عمومی در ساعت های غیر اداری و ایام تعطیل  و تحت پوشش قرار دادن ۱۱ هزار واحد صنفی و ۵۰ هزار و۳۷۹ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی، صدور اخطاریه ۱۹ هزارو ۳۹۰‌  مورد اخطاریه بهداشتی به مراکز متخلف،معرفی ۶۶ پرونده به مراجع قضائی و ۱۱۶ مورد مراکز متخلف که تعطیل شده است.

وی هم چنین در خصوص اهم اقدامات واحد سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: تاسیس مرکز تخصص سلامت روان جامعه نگر با هدف ارجاع به مراکز روستایی و شهری که نیازمند پیگیری بیمارانی که از بیمارستان ها و مراکز ترخیص می شوند.

اجرای نظارت و برنامه غربالگری اولیه سلامت روان و اعتیاد ویژه ثبت متقاضیان ثبت ازدواج.

انجام مداخلات روانشناختی ویژه بهبود یافتگان کووید ۱۹ و مشاوره سوگ در راستای گام ششم طرح شهید سلیمانی.

برگزاری کارگاه تغییر رفتار سلامت/بهورز در راستای برنامه جوانی جمعیت

برگزاری دوره آموزشی برنامه های سلامت روانی ویژه پزشکان

پایش و ارزیابی مراکز بهداشت،شهرستان و پایگاه های سلامت

اقدامات واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدراس در سال جاری

بالغ بر ۷۰۰ بازدید از مدارس تحت پوشش دانشگاه در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا و آنفلوانزا

انجام خدمات مراقبتی و تشکیل پرونده الکترونیکی برای ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان گروه هدف مدارس تحت پوشش دانشگاه (۸۰٪)

ارائه خدمات مراقبتی و تشکیل پرونده الکترونیک مطابق بسته خدمت جوانان برای ۱۷ هزارو ۸۰۸ نفر برای جوانان تحت پوشش دانشگاه (۸۰٪ از حد انتظار).

انجام سنجش و تکمیل واکسیناسیون نوع آموزان اتباع خارجی فاقد مدارک هویتی بدو ورود به مدرسه برای ۴۲۳ نفر

انجام مکمل یاری با ویتامین D3 برای ۱۴ هزار ۵۹۸ نفر از جوانان تحت پوشش(۱۷.۵درصد)و ....

معاون بهداشتی دانشگاه از اهم اقدمات بیمارهای واگیر در کاشان گفت: یکی از مشکلاتی که در این شهرستان وجود تشدید مراقبت و پیگیری ۱۵ مورد مشکوک به آبله میمونی که تمتم  موارد منفی بود.

دلاوری افزود:اجرای عملیات کنترلی سالک میزان ۴۱ هزار هکتار در مناطق آلوده شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و درمان ۱۴۱ مورد زخم بیماران مبتلا به سالک تاکنون

این مقام مسئول گفت:تشدید مراقبت و شناسایی یک هزار و ۶۵۶ مورد حیوان گزیدگی و تزریق واکسن و سرم ضد هاری که خوشبختانه تمام موارد بهبود یافته اند.

کنترل طغیان بیماری سیاه زخم در چند منطقه روستایی با تشدید مراقبت و کشف و درمان ۳ مورد.

انجام اقدامات مراقبتی بیماری های منتقله از آندس، سالک، مالاریا با انجام چک حشره شناسی پزشکی در ۶ ماه اول سال طبق برنامه تدوین شده است که از ۱۰ دی ماه غربالگری بیماری سل در اتباع خارجی در کاشان غربالگری شده ۴ هزارو ۶۰۰ و تعداد نمونه گیری شده ۱۱۶ و تعداد شناسایی شده ۸ مورد می باشد.

در منطقه آران و بیدگل،غربالگری شده یکهزارو ۱۰۰ و تعداد نمونه گیری شده ۱۶ و تعداد شناسایی شده ۴ نفر

دانشگاه ۵ هزارو ۷۰۰ غربالگری شده ، ۱۲۲ مورد نمونه گیری شده و ۱۲ مورد شناسایی شده 

انجمن ایمنی سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه اتباع زیر ۵ سال،طی دو نوبت که در این عملیات ۲۴ هزارو ۶۱۲ خانوار بازدید و ۱۵ هزارو ۱۷۱کودک زیر پنج سال با قطره فلج اطفال ایمن شدند.

انجام کمپین واکسیناسیون ویژه اتباع خارجی زیر ۱۵ سال که طی آن ۲۰ هزار و ۶۵۰ نفر قطره فلج اطفال و ۱۹هزارو۴۷۵ نفر واکسن MMR/MR دریافت کردند و همچنین ۴ هزارو۳۸۱ کودک زیر پنج سال جهت تقویت سیستم ایمنی ویتامین A  داده شده.

مهدی دلاوری در واحد تغذیه، مراقبت ها و خدمات تغذیه ای در گروه های سنی مختلف به طور میانگین افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم.

وی افزود: در واحد خانواده بحث قرارگاه جوانی جمعیت که قرارگاه در دانشگاه تشکیل شد و مصوبات زیادی در این قرارگاه وجود داشت که مجموع مصوبات ۳۸۳ مصوبه در قرارگاه جوانی جمعیت که از این تعداد ۲۷۶ اجرا شده که مابقی نیازمند یکسری زیر ساخت های  که در روند اجرا می شود .

این مقام مسئول بیان داشت: کلاس های آمادگی زایمان از ۴ تا به ۲۴ کلاس افزایش یافت در سال ۱۴۰۱ و یکی از نتایج آن بحث مرگ مادری باشد در سال ۱۴۰۱ تا امروز مرگ مادری صفر بوده  در یک شاخص بسیار مهمی از لحاظ توسعه یافتگی می باشد.

دلاوری همچنین درمورد واحد غیر واگیر تصریح کرد: برنامه های مختلفی از جمله دیابت و فشار خون و دیالیز که در بحث بیمار یابی دیالیز جدید ۳ هزار و ۹۵۳ نفربیمار دیالیزی جدید شناسایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۵ هزار و ۱۳۶ فرد مبتلا به هایپر تنشن  و فشار خون بالا،در غربالگری ها شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

معاون بهداشت در بحث مرکز مدیریت و شبکه راه اندازی پایگاه سلامت گفت:در منطقه محروم یحیی آباد، و با توجه محروم بودن منطقه و دستور رئیس دانشگاه این پایگاه راه اندازی شد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه