English

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان خبر داد؛

کسب دو رتبه برتر کردستانی‌ها در جشنواره آثار دستی و تجسمی کشور

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در هفدهمین جشنواره آثار دستی و تجسمی حائز دو رتبه برتر کشوری شدند.

کسب دو رتبه برتر کردستانی‌ها در جشنواره آثار دستی و تجسمی کشور

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،طالب محمدی اظهار کرد: هفدهمین جشنواره غیرحضوری آثار دستی و تجسمی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور به میزبانی مازندران و با درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

محمدی گفت: در رشته درودگری هفدهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان استثنایی پیمان امینی و متین مرادخانی دانش آموزان دوره متوسطه مدرسه استثنایی نوآوران سنندج موفق به کسب رتبه های اول و سوم کشوری شدند.

وی با برشمردن سیستم آموزشی به عنوان سرمایه‌ای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهم‌ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمان‌های جوامع مختلف گفت: رسالت آموزش و پرورش توان بخشیدن به فرد در جهت توسعه کامل استعدادها و نیز شناخت توانمندی‌های خلاق خود است.

محمدی با تأکید براینکه حرفه آموزی در افزایش نگرش مثبت و ارتقای سطح خودباوری دانش آموزان با نیاز ویژه تاثیر زیادی دارد، اظهار کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی – یادگیری دانش آموزان را قادر می سازد تا دانش، ارزش‌ها و نگرش‌های خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل سازند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: مهارت زندگی مهارت شخصی و اجتماعی است که دانش آموزان باید آن را بیاموزند تا با ارتقای توانمندی‌های خود با موقعیت‌ها و مشکلات زندگی به نحوی بهتر و مؤثرتر مواجه شوند.

محمدی افزود: آموزش شغلی نه تنها منجر به تربیت دانش آموزانی خودکفا و اجتماعی می‌شود بلکه به تربیت نیروی انسانی کارآمد در مسیر رشد کشور و کارهای تولیدی مفید برای جامعه می‌انجامد.

وی تأکید کرد: آشنایی با مشاغل و پرورش نگرش شغلی در دوره پیش دبستانی و ابتدایی، توانمندسازی، آموزش رویکردها و مهارت‌های وابسته به شغل در متوسطه دوره اول پیش حرفه ای و مهارت آموزی در متوسطه دوره دوم حرفه‌ای باعث می‌شود تا آنان بتوانند با اتکا به استعدادها و توانمندی‌های خود با انتخاب شغلی مناسب بەعنوان عضو مفیدی در جامعه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مفاهیم آموزش شغلی می‌تواند در خلال برنامه ریزی تحصیلی به دانش آموزان آموزش داده شود، بیان کرد: تلاش ما ایجاد زمینه و آماده سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تأمین آینده آن‌ها است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید براهمیت ارتقای سطح کیفی آموزش های مهارتی افزود: با توجه به نیازهای ویژه دانش آموزان استثنایی، با بەکارگیری شیوه‌های مناسب تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی‌های اساسی در جهت به فعلیت رساندن توانمندی های بالقوه آنان تلاش خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه