English

مدیر کل بازرسی استانداری کردستان:

کمیته سلامت اداری دستگاه های اجرایی خروجی مناسب داشته باشد

مدیر کل بازرسی استانداری کردستان گفت: عملکرد کمیته سلامت اداری در استان باید منجر به اصلاح فرایندها شود و کارکنان ادارات باید در راستای ارتقای بهره وری و تکریم ارباب رجوع تلاش کنند.

کمیته سلامت اداری دستگاه های اجرایی خروجی مناسب داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، مرادعلی بهمنی در میزگرد استانی ارتقای بهره وری و مبارزه با فساد اداری در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان اظهار کرد: فساد اداری موجب کاهش بهره وری و عدم تکریم ارباب رجوع می شود.

وی افزود: کمیته سلامت اداری در برخی از دستگاه ها عملکرد قابل قبولی ندارند و جلساتی که برگزار می شود خروجی قابل توجهی ندارد.

بهمنی خاطرنشان کرد: تکریم مردم اولین وظیفه کارکنان ادارات است و نباید پیگیری درخواست ها و مشکلات مردم در بروکراسی اداری متوقف شود.

وی تأکید کرد: اخلاق نیکو و رفتار مناسب با مراجعه کنندگان به ادارات و پیگیری درخواست و مشکلات مردمی باید سرلوحه امور کارکنان ادارات باشد.

مدیر کل بازرسی استانداری کردستان تصریح کرد: روش ارتباط با مراجعین از دیگر مشکلات سیستم اداری ماست و نباید کارکنان مشکلات شخصی خود را به بدنه اداره تعمیم دهند.

بهمنی افزود: در بحث هوشمندسازی نیز باید شاهد تحول در انجام امور باشیم و کاهش پیگیری امور را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم دوشنبه ها را براساس تاکیدات استاندار برای ملاقات مردمی در نظر گرفتیم و باید مدیران دستگاه های اجرایی این روز را مدنظر داشته و جوابگوی مردم باشند چرا که ما نتیجه بازخوردها را پیگیری می کنیم. وگزارش عملکردی دستگاه ها را خدمت استاندار محترم می دهیم

مدیر کل بازرسی استانداری کردستان اظهار داشت: میزان بهره وری در سیستم اداری نیازمند ارتقا است لذا انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی هم بهره وری را در عملکرد خویش بالا ببرند و هم کارکنان خود را با اقدامات انگیزشی جهت ارتقای بهره وری رهنمون کنند.

وی افزود: مدیریت تعاملی در ادارات استان باید توسعه یابد و مدیران دستگاه های اجرایی از توانمندی کارکنان خویش به نحو احسن بهره گیرند.

وی افزود: بهینه سازی مدیریت و تغییر وظایف کاری کارشناسان موجب ایجاد تعهد بیشتر برای کارمندان است.

بهمنی تأکید کرد: هر نوع فعل یا ترک فعلی که یک کارمند یا مدیر مرتکب می شود و موجب نقض قوانین و مقررات اداری می شود نوعی فساد اداری است و دامنه بسیار بزرگی دارد و فراتر از فساد مالی و ارتشاست.

مدیر کل بازرسی استانداری کردستان اظهار داشت: اطلاع رسانی در مبحث سلامت اداری ضعیف است و باید مردم از حقوق خویش در ادارات آشنا شوند.

بهمنی افزود: برخی مدیران نقاط آسیب پذیر دستگاه های اجرایی خود را نمی دانند و ناخواسته وارد فساد اداری می شوند و مشکلات متعددی برای آنها پیش می آید لذا باید نقاط آسیب پذیر ادارات شناسایی شود.

وی خاطرنشان کرد: خدمات دولت در ایام مبارک دهه فجر باید به مردم اطلاع رسانی شود و مردم در جریان خدمات سیستم اداری هم باشند.

بهمنی اظهار کرد: فساد اداری یک ویروس است و علاوه بر سیستم اداری بر اعتماد مردمی نیز اثر منفی می گذارد و استان ما جز استانهابا عملکرد مناسب می باشد. اما چون دستگاها از لحاظ اطلاع رسانی مشکل دارند همین امر موجب تأثیر منفی بر اذهان عمومی گذاشته و باید این آسیب نیز با تلاش و مشارکت کارکنان سیستم اداری استان کاهش یابد. وخدمات ارزشمند دولت به مردم اطلاع رسانی گرد

وی افزود: سعی کردیم که معاونین پشتیبانی ادارات را هم به همراه مدیران عضو کمیته سلامت اداری کنیم تا گلوگاه های فساد اداری را زودتر بخشکانیم.

بهمنی اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد برگزاری همایش ملی سلامت اداری به میزبانی سنندج خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه