English

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه های کردستان برفروبی شد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶ هزار و ۷۱۱ کیلومتر برفروبی در محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری انجام شد.

بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه های کردستان برفروبی شد

به گزارش خبر گزاری موج کردستان، رامبد نوذری روز سه‌شنبه اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در محورهای استان بویژه گردنه‌ها و ارتفاعات، عوامل راهداری با تجهیزات و امکانات به پاکسازی محورهای شریانی و غیرشریانی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۶ هزار و ۷۱۱ کیلومتر برفروبی در محورهای استان انجام شد گفت: بر این اساس ۱۰۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۸۶ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: همچنین در محورهای شریانی همچنین ۱۵۶ خودرو گرفتار در برف توسط نیروهای رهاسازی شد.

وی در ادامه به برفروبی در محورهای غیرشریانی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این محورها نیز ۷۱ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۴۱ دستگاه ماشین‌آلات، هزار و ۸۶۵ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی