English

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

تمام ظرفیت‌ها برای شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن اراک بکار گرفته شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام ظرفیت‌ها برای شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن هشت‌هزار و ۱۰۰ واحدی اراک بکار گرفته شود.

تمام ظرفیت‌ها برای شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن اراک بکار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، علی‌اکبر کریمی افزود: روز گذشته در نشستی با وزیر راه و شهرسازی، موانع و مشکلات پیش روی طرح نهضت ملی مسکن هشت‌هزار و ۱۰۰ واحدی اراک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مقام عالی این وزارتخانه با سفر به استان مرکزی از نزدیک در جریان این مشکلات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی و شهر اراک قریب‌الوقوع است، ادامه داد: قرارداد اعطای تسهیلات این طرح در بانک مسکن نیز با مشکلاتی مواجه شده و در این خصوص نیز درخواست کتبی مبنی بر رفع این مشکلات به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده و معاونت مسکن این وزارتخانه ملزم به رسیدگی و حل مشکلات شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علاوه بر طرح هشت‌ هزار و ۱۰۰ واحدی اراک، طرح‌های بسیار دیگری در این شهر و دیگر شهرستان‌های استان وجود دارد که با وجود پیشرفت فیزیکی قابل توجه، مشکلاتی دارند که وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان از این طرح‌ها بازدید و تدابیر لازم برای حل مشکلات و موانع اندیشیده می‌شود.

کریمی مهمترین مطالبه حوزه راه در شهرستان کمیجان را، تکمیل، تعریض و بهسازی جاده ارتباطی آهنگران - ساروق - کمیجان عنوان کرد و گفت: برای تعریض و روکش آسفالت این جاده حدود هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری پیش‌بینی شد که مقرر شد ۵۰ درصد این اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصد مابقی از محل اعتبارات استانی تامین شود و در صورت تخصیص به‌هنگام اعتبارات این طرح در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز جاده ارتباطی شهرستان خنداب در مسیر کمیجان به میلاجرد و بلعکس و پل ورودی شهرستان خنداب نیز مذاکرات لازم با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت و با دستور وی مقرر شد مدیران حوزه سازمان راهداری کشور در این هفته از شهرستان‌های کمیجان و خنداب بازدید کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ارتقای جاده قره‌کهریز اراک از روستایی به شهری نیز از دیگر مسائلی بود که در دیدار با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد و دستورات لازم برای تحقق این مهم از سوی مقام عالی وزارت به معاونان مربوطه داده شد.

کریمی عنوان کرد: همچنین برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز در خصوص تعریض، بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز جاده قره‌کهریز درخواست کتبی ارائه و مقرر شد معاونت سازمان راهداری از منطقه بازدید و این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به ایجاد جاده کنارگذر شمالی اراک که از سوی شرکت جهاد نصر انجام می‌شود، گفت: با وجود اینکه سرمایه‌گذار تلاش‌های خوبی در این راستا انجام داده و قطعه نخست این طرح از سه راهی شازند تا جاده فراهان به طول ۲۵ کیلومتر آماده آسفالت است، اما دولت سهم خود را در این طرح به طور کامل پرداخت نکرده است و با درخواست کتبی بنده و دستور وزیر راه و شهرسازی به مدیر عامل شرکت، مقرر شد اعتبار مورد نیاز این تامین شود و اوایل سال آینده آسفالت و بهره‌برداری از قطعه اول کنارگذر شمالی اراک انجام و اجرای قطعه دوم این طرح در دستور کار ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیگیری و مکاتبات لازم در خصوص احداث آزاد راه مسیر اراک - ساوه در محدوده شهرستان‌های فراهان، آشتیان و تفرش با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی انجام و مقرر شد در اولین فرصت با تعامل و همکاری فرماندهی قرارگاه سازندگی خانم الانبیا این موضوع تعیین تکلیف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه