English

مدیرکل دامپزشکی خوزستان:

۳۰۰ پرونده متخلفین بهداشتی در حوزه کشتار غیر مجاز دام به مراجع قضایی ارجاع داده شد

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه اعلام گزارش در خصوص کشتار غیرمجاز به مرجع قضایی از اختیارات دامپزشکی است، گفت: ما به صورت روزانه و هفتگی در حال رصد و نظارت این افراد هستیم به طوری که در ۸ ماهه سال جاری ۳۰۰ مورد پرونده متخلفین بهداشتی در حوزه کشتار غیر مجاز دام تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

۳۰۰ پرونده متخلفین بهداشتی در حوزه کشتار غیر مجاز دام به مراجع قضایی ارجاع داده شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مصطفی کنارکوهی در خصوص اقدامات دامپزشکی در زمینه ناهنجار اجتماعی بهداشتی کشتار غیر مجاز دام در سطح معابر و جاده‌های استان اظهار کرد: جمع‌آوری پدیده کشتار غیر مجاز در سطح معابر مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط در این حوزه است.

وی با بیان اینکه اعلام گزارش در خصوص کشتار غیرمجاز به مرجع قضایی از اختیارات دامپزشکی است، افزود: ما به صورت روزانه و هفتگی در حال رصد و نظارت این افراد هستیم به طوری که در ۸ ماهه سال جاری ۳۰۰ مورد پرونده متخلفین بهداشتی در حوزه کشتار غیر مجاز دام تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان, کنارکوهی با اشاره به احکام صادره در این خصوص تصریح کرد: دامپزشکی استان به تنهایی قادر به انجام جمع‌آوری این معضل نیست لذا همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط لازم است.

این مقام مسئول با اشاره به آثار منفی این معضل اجتماعی که در جامعه نیز بازتاب دارد، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و به تبع آن مرکز بهداشت استان در این امر مهم همسو با ما در حال همکاری هستند، به طوری که برخی پرونده‌های قضایی تشکیل شده با همکاری و همراهی این عزیزان بوده است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری این معضل اجتماعی تنها با انجام یک مانور یا عملیات یک روزه امکان پذیر نخواهد بود، گفت: این مهم باید بصورت متناوب صورت پذیرد. به طوری که شهرداری نیز در این موضوع ورود کند چرا که در این ناهنجار اجتماعی ساخت و سازهای غیرمجاز در معابر عمومی صورت گرفته است و شهرداری باید نسبت به جمع‌آوری این ساخت و سازها اقدام کند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به وجود ۳ کشتارگاه دام تمام صنعتی در استان و استانداردسازی بیش از ۹۰ درصدی کشتارگاه‌های سنتی در شهرستان‌های استان مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در خصوص گوشت بهداشتی و سالم تصریح کرد: کشتار غیر مجاز به هیچ عنوان تحت نظارت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی صورت نمی‌پذیرد و مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان نیست.

کنار کوهی بیان کرد: کشتاری که خارج از چرخه نظارت کارشناسان دامپزشکی صورت می گیرد امکان شیوع و بروز بیماری های مشترک در بین انسان و حیوان را افزایش می دهد لذا از شهروندان عزیز درخواست می شود که با خرید نکردن از این هنجارشکنان اجتماعی ما را در برچیدن این معضل یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه