English

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج گفت:

صدور ۲۰ پروانه کسب برای واحدهای قنادی ،آجیل و خشکبار

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ پروانه کسب برای واحدهای قنادی، آجیل، خشکبار و آب میوه و بستنی در سنندج صادر شد که این بیانگر ورود سرمایه به این حوزه است.

صدور ۲۰ پروانه کسب برای واحدهای قنادی ،آجیل و خشکبار

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، مظفر ارج  اظهار داشت: با افزایش قیمت بسیاری از کالاهای خوراکی بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها میزان خرید برخی از اقلام توسط مصرف کنندگان کاهش محسوسی نسبت به سال گذشته پیدا کرد.

وی افزود: براساس برآورد انجام شده حدود ۴۰ درصد میزان فروش واحدهای قنادی، آجیل، خشکبار و آب میوه و بستنی سنندج در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار، آب میوه و بستنی سنندج ادامه داد: افزون براین هزینه‌های تولید در این واحدها هم چهاربرابر شده و همین هم در قیمت نهایی تولیدات این واحدها تاثیرگذاشته است.

ارج با اشاره به اینکه اتحادیه قیمت ۹ تا ۱۰ نوع شیرینی را تعین و مصوب کرده است، افزود: قیمتی برای برخی از شیرینی‌ها از جمله شیرینی های سنتی و سوغاتی استان هم چون کنجد و نان برنجی تعیین نکردیم چراکه مواد اولیه این نوع شیرینی بسیار افزایش یافته است و لذا تولیدکنندگان براساس هزینه هایی که کردند قیمت مناسبی را تعیین می کنند.

وی ادامه داد: نرخ دستوری دیگر جوابگو نیست و تولیدکنندگان هم قیمت را متناسب با هزینه ها و همچنین با درنظر گرفتن قدرت خرید مردم تعیین می کنند تا مشتری های خود را از دست ندهند.

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار، آب میوه و بستنی سنندج اعلام کرد: در حال حاضر ۳۱۰ واحد قنادی، آجیل، خشکبار، آب میوه و بستنی در سنندج دارای پروانه کسب هستند.

ارج با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای فاقد پروانه کسب را شناسایی کردیم که در حال تشکیل پرونده هستند، افزود: از ابتدای سال جاری هم ۲۰ پروانه کسب صادر شده و ۱۵ پروانه هم در حال صدور است.

وی یادآور شد: جای بسی خوشحالی است که برخی از سرمایه‌داران سرمایه خود را به جای بازار مسکن، ارز و طلا وارد عرصه تولید می کنند و امید می رود این روند افزایش پیدا کند.

رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار، آب میوه و بستنی سنندج گفت: پروانه کسب ۱۰ واحد تولید شیرینی و عرضه آجیل، خشکبار، آب میوه و بستنی هم به دلیل عدم توانایی در ادامه کار و نداشتن سرمایه کافی در سال جاری ابطال شد.

ارج با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش روی اتحادیه ها قطع بودن سامانه ایرانیان اصناف بوده که موجب کاهش روند صدور پروانه کسب شده است، افزود: کمبود کارگر متخصص هم از دیگر دلایل تعطیلی برخی از واحدهای قنادی، آب میوه و بستنی است.

در قالب گشت مشترک متشکل از کارشناسان اداره تعزیرات، سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه با اولویت میوه و خشکبار بر نحوه عرضه این اقلام در آستانه شب یلدا در بازار نظارت می‌شود.

سامانه تلفنی ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و مردم می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی و صنفی در راستای عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی و کم فروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه