English

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت:

هفت هزار واحد مسکن ملی در کردستان در حال ساخت است

جهانگیر الیاسی گفت: اکنون هفت هزار واحد مسکن ملی برای متقاضیان در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است که بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد آن در سنندج قرار دارد.

هفت هزار واحد مسکن ملی در کردستان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، جهانگیر الیاسی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بنا داریم علاوه بر هفت هزار واحد در حال ساخت در آینده نزدیک عملیات اجرایی حدود ۱۲ هزار واحد دیگر را نیز آغاز کنیم.

وی افزود: در مجموع سهمیه استان کردستان در طرح مسکن ملی ، ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است که بخشی از آن ساختمان‌های استیجاری، قسمتی مسکن روستایی، بافت فرسوده و بخشی نیز به صورت خود مالکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: واحدهای در تعهد استان پس از کسر موارد ذکر شده، ۳۷ هزار و ۵۰۰ واحد است که در راستای بهره‌مندی از این واحدها حدود ۱۵۲ هزار نفر در ۶ مرحله ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: به منظور تکمیل مدارک و ارائه مستندات در ۲ مرحله برای ثبت نام کنندگان پیامک ارسال شده و از مجموع کسانی که تاکنون مدارک خود را تکمیل کرده‌اند حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شده‌اند.

الیاسی تاکید کرد: اگر کسانی که ۲ مرحله پیامک برایشان ارسال شده است اما در موعد مقرر مراجعه نکرده اند از سامانه حذف می شوند و درخواست آنان به منزله انصراف تلقی می گردد، لذا از همه متقاضیان درخواست می‌شود در سریعترین زمان ممکن نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.

 

تامین زمین برای همه متقاضیان

وی در ادامه با عذرخواهی از متقاضیان بابت تاخیر ناخواسته در اختصاص زمین، گفت: علت این امر وضعیت ویژه استان با توجه به توپوگرافی خشن و همچنین مرغوبیت زمین های کشاورزی، عدم موافقت با تخصیص این زمین‌ها برای نهضت ملی مسکن و وسواس خاص در تامین زمین مناسب و نزدیک به شهرها بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تملک زمین و در اختیار گرفتن زمین‌های مازاد تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: برای همه متقاضیان، زمین تامین خواهد شد، ضمن اینکه هم اکنون زمین مناسب برای تمام کسانی که واریز وجه داشتند تهیه شده و به زودی اختصاص داده می‌شود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه