English

با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

همایش GIS در آب و فاضلاب مازندران برگزار شد

همایش استانی GIS (سامانه اطلاعات جغرافیایی) با حضور مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک، مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور، دبیر شورای راهبری و مسئول GIS شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور، مدیران و کارشناسان GIS 10 استان، مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارشناسان ستادی و امور آب و فاضلاب مازندران برگزار شد.

همایش GIS در آب و فاضلاب مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، شهریار بهارلویی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک شرکت آب و فاضلاب کشور در این همایش، بهره برداری و ارائه خدمات به مشترکین را وظیفه اصلی شرکتهای آبفا دانست و اظهار داشت: دستیابی به این وظیفه با کمک سایر بخش ها از جمله واحد پشتیبانی فناوری اطلاعات، امکان پذیر می باشد.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی فناوری اطلاعات، ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکین و بهره برداری است که یکی از پیشرانهای این امر GIS است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: سامانه اطلاعات جغرافیایی ساختاری است که واحد فناوری متولی پیاده سازی آن با هدف افزایش کیفیت خدمات است که افزایش رضایتمندی مردم و کاهش هزینه را منجر می شود.

مدیرعامل آبفامازندران نیز با اشاره به اهمیت GIS در سازمانها، شرکتها و نهادها تصریح کرد: سامانه اطلاعات جغرافیایی دایره المعارف هر سازمانی است که سازمانها برای رسیدن به اهداف خود نیاز به آن دارند.

بهزاد برارزاده با بیان اینکه GIS در شرکتهای خدمات رسان به عنوان واحدی پشتیبان برای معاونتها و بخشهای مختلف محسوب می شود، افزود: شرکت آب و فاضلاب مازندران آمادگی دارد از تجربیات، ایده ها و تفکرات سایر استانها در بخش GIS بهره گیرد و تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.

وی ابراز داشت: تاکنون با کمک این سامانه اقدامات خوبی در حوزه های مختلف از جمله بهره برداری، شبکه های آب و فاضلاب، تأسیسات، پروژه های عمرانی و شناسایی و رفع موانع و... انجام شد.

همچنین دبیر شورای راهبری و مسئول GIS شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این همایش GIS را یک ابزار فناوری اطلاعات عنوان کرد و بیان داشت: این فناوری طیف گسترده ای از سازمانها را شامل می شود.

محرابی با بیان اینکه GIS نوعی اطلاعات توزیع یافته است که در آن اجزای سیستم مانند داده، پردازش، ارائه دهنده و کاربر اطلاعات در یک مکان قرار ندارند که پس از ثبت، آنها به صورت لایه به لایه اطلاعات را تکمیل، تفکیک و کنترل می کند.

وی خاطرنشان ساخت: این سامانه برای کمک به مردم تعریف شده بنابراین جز با همراهی و حمایت همگان دستیابی به اهداف آن ممکن نخواهد بود.

در ادامه ملک زاده مدیر دفتر فناوری و توسعه الکترونیک آبفا مازندران به تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش سامانه اطلاعات جغرافیایی در این شرکت پرداخت.

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان واحد GIS شرکت آب و فاضلاب مازندران قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه