English

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان:

اجرای طرح «کلاس شهر» نوعی بازاریابی فرهنگی و اجتماعی است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اجرای طرح «کلاس شهر» در مدارس اصفهان، گفت: در قالب اجرای این طرح به نوعی بازاریابی فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

اجرای طرح «کلاس شهر» نوعی بازاریابی فرهنگی و اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مصطفی‌نباتی‌نژاد با اشاره به محور طرح «کلاس شهر» و چگونگی کمک آن به فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: کلاس شهر یک فرصت و ایده‌ای بود که شهرداری اصفهان با توجه به بکرترین و ناب‌ترین ظرفیت مخاطب در مدارس جهت تأثیرگذاری فرهنگی برای خود و دیگران اجرا و خلق فرصت کرد، از این رو کتاب کلاس شهر را با همکاری آموزش و پرورش به مدارس نصف جهان برد.

وی افزود: دوره‌های تربیت مربی و آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در کتابخانه مرکزی برگزار و بستر خوبی برای ترویج آموزش‌های حوزه شهروندی فراهم شد تا به نوعی رفتارها، روش‌ها، دانش و نگرش مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در این کلاس‌ها به دانش‌آموزان دانش شهروندی آموزش داده می‌شود، نگرش شهروندی آن‌ها را تغییر می‌دهد و در آینده نیز روش‌های آن را اصلاح می‌کند؛ البته این کار سابقه چند ساله دارد و مربوط به دوره قبل بوده است که مدیریت شهری ششم نیز آن را تقویت و بر استمرار آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مقرر شده است بخشی از ساعات مدارس به تدریس کلاس شهر اختصاص داده شود، ادامه داد: در آینده شاهد نتایج ملموس اجرای طرح کلاس شهر در اصفهان و پایبندی شهروندان به فرهنگ شهروندی خواهیم بود.

نباتی‌نژاد با تاکید بر تأثیرگذاری این آموزش‌ها از سنین کم برای کمک به ارتقای فرهنگ شهروندی، خاطر نشان کرد: یکی از کلیدی‌ترین فرایندهای محور یادگیری در نسل‌های مختلف در زمان کودکی و نوجوانی و در بستر مدرسه رقم می‌خورد، لذا آموزش‌های شهروندی در این ریل قرار گرفته است، چراکه فراگیری آموزش‌های شهروندی در این سنین باعث ایجاد نوآوری در محتواهای درسی شده است، همچنین برای رفع معضلات موجود شهروندی از بستر بالقوه مدارس استفاده شده و به نوعی در قالب این طرح، بازاریابی فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه