English

حاج‌رسولی‌ها:

اصفهان مستحق دریافت وام ۶۰۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن است

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به تازگی سقف وام نوسازی مسکن برای چهار شهر از جمله مشهد، قم، شیراز و تهران به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این تصمیم جای بسی امیدواری است، اما باید این رقم برای شهر اصفهان نیز به لحاظ دارا بودن بافت تاریخی و فرسوده لحاظ شود.

اصفهان مستحق دریافت وام ۶۰۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان،  عباس حاج‌رسولی‌ها با اشاره به فعالیت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان، اظهار کرد: جلسات این سازمان هر دو هفته یک‌بار با حضور شهردار اصفهان تشکیل می‌شود؛ در تمام مناطق شهر پروژه‌های متعددی برای اجرا داریم، اما به دلیل قرار گرفتن در شرایط بحران اقتصادی، سرمایه‌گذاران استقبال کمتری برای مشارکت در اجرای آن‌ها نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه رکود بازار مسکن به دلیل شرایط سخت اقتصادی حاکم در کشور است که امیدواریم به‌زودی از این شرایط عبور کنیم، افزود: شرایط فعلی تأثیری در بودجه شهرداری اصفهان ایجاد نکرده است، به طوری که صددرصد بودجه بعضی مناطق تخصیص یافته است و از این بابت نگرانی در مناطق شهرداری وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت مالی مردم به ویژه قشر متوسط جامعه، در بازار مسکن، خریداری وجود ندارد و به همین جهت تقاضای بالقوه وجود دارد، اما به دلیل مسائل مالی بالفعل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید وام‌های بلندمدت را با سود کمتر برای ساخت مسکن در اختیار مردم قرار دهد تا از شرایط رکود خارج شویم، گفت: تزریق تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت از سوی دولت به‌ویژه برای افرادی که مسکن ندارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: به‌تازگی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد سقف وام ۴۵۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن برای چهار شهر از جمله مشهد، قم، شیراز و تهران به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است؛ همچنین ۱۵۰ میلیون تومان از این وام با سود صفر درصد پرداخت خواهد شد که این تصمیم جای بسی امیدواری است، اما باید این رقم برای شهر اصفهان نیز به لحاظ دارا بودن بافت تاریخی، توریستی و فرسوده لحاظ شود.

عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فعالیت‌های اقتصادی به خصوص در بخش مسکن رونق بگیرد، باید در بخش‌های خدماتی و گردشگری فعال‌تر ظاهر شویم و وام‌هایی از طرف دولت جهت پشتیبانی برای این بخش در نظر گرفته شود و گام‌هایی برای افزایش اشغال برداریم تا چرخش اقتصادی فعال‌تر شود و قدرت خرید مردم در زمینه مسکن افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه