English

محمدیان خبر داد؛

راه‌اندازی پارک موضوعی تاریخ، فرهنگ و علوم در شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری شورای شهر شیراز از راه‌اندازی پارک موضوعی تاریخ، فرهنگ و علوم در فرهنگسرای گلستان خبرداد و گفت: با توسعه فضا‌ها و مکان‌های فرهنگی و گردشگری، زمینه‌ساز گسترش توریست و گردشگر در شهر شیراز خواهیم بود.

راه‌اندازی پارک موضوعی تاریخ، فرهنگ و علوم در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، رضا محمدیان رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز از احداث پارک موضوعی تاریخ، هنر و علوم که در آن از تکنولوژی‌های نوین استفاده می‌شود در فرهنگسرای گلستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، مکان و جایگاهی برای امر مهارت آموزی کودکان و نوجوانان فراهم خواهد شد.

او گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی، موظف به اجرای اقدامات اجتماعی و فرهنگی در کلان‌شهر شیراز در حدود اعتبارات مصوب مربوط هستند.

محمدیان با بیان اینکه متاسفانه طی چند مدت گذشته، بار تمامی اقدامات فرهنگی شهر شیراز بر دوش شهرداری بوده است، گفت: در شورا به دنبال آن هستیم که زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری به شهر اضافه کنیم.

او در حوزه گردشگردی به ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: با توسعه فضا‌ها و مکان‌های فرهنگی وگردشگری، زمینه‌ساز گسترش توریست و گردشگر در شهر خواهیم شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به اینکه امروزه گردشگری، یکی از صنایع توسعه پایدار و فرصت فرهنگی و اجتماعی برای کلانشهر‌ها هست، به دنبال آن هستیم مکانی به مکان‌های گردشگری شهر اضافه کنیم.

محمدیان گفت: زیرساخت‌های گردشگری، خدمات و تسهیلاتی را در بر می‌گیرد که رفاه گردشگر را فراهم کرده که دسترسی مناسب به این عناصر در جذب گردشگر و افزایش ماندگاری آن در مقصد تاثیر بسیاری دارد.

محمدیان گفت: به دنبال آن هستیم، عملکرد فرهنگی شهرداری را به سمت اقدامات زیرساختی سوق دهیم. در این زمینه، می‌توان به حمایت از مکان‌های گردشگری و فرهنگی و توسعه زیرساختی لازم به به ساخت فرهنگسراها، ورزشگاه و باغات خانواده و مهربانو و ساخت المان‌های دارای مفهوم، بازسازی پارک‌ها و ساخت پارک‌های تخصصی و در طرح مسجد محوری مرمت و بازسازی مساجد تاریخی و بنا‌های مذهبی تاریخی باستانی که از سرمایه‌های شهر محسوب می‌شوند، اشاره کرد که همگی در اولویت کار‌ها قرار دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) در ادامه به برخی از اقدامات و پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اشاره کرد که از آن جمله باغ مهربانو مخصوص بانوان و رصد خانه معلم که از مصوبات چند هفته قبل شورا نیز بوده از جمله کار‌های فاخر فرهنگی و آموزشی است که البته در زمینه جذب گردشگر هم مناسب است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی