English

عضو شورای شهر شیراز :

باید موتور پروژه‌های زیرساختی فرهنگی را در شیراز به حرکت درآورد

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: باید موتور پروژه‌های زیرساختی و پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را به حرکت درآورد.

باید موتور پروژه‌های زیرساختی فرهنگی را در شیراز به حرکت درآورد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، رضا محمدیان،عضو شورای شیراز ، امروز در هفتاد و ششمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه ارائه گزارش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه در شورای چهارم بالغ بر ۱۳۰ هزار متر بنای فرهنگی ورزشی احداث شده ‌است، عنوان کرد: هم‌اکنون یک سال از عمر شورا می‌گذرد و متاسفانه آن طور که باید و شاید در این زمینه اقدامی انجام نشده و این باید با همت کارکنان عزیز سازمان فرهنگی جبران شود.

 

وی تصریح کرد: کار فرهنگی ابعاد بسیار متنوع و متولیان مختلفی دارد که لازم است همه به میدان بیایند و کار بهینه صورت پذیرد اما متاسفانه متولیان دیگر در عرصه‌های مختلف تصور می‌کنند که تنها شهرداری و شورای شهر وظیفه دارند و آن توجه و همتی را که باید، ندارند و در میدان حاضر نمی‌شوند.

محمدیان با اشاره به بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شوراها بیان کرد: در این بند آمده است که واحدهای شهرستانی کلیه سازمان‌ها و موسسات دولتی و و موسسات عمومی غیردولتی که در زمینه ارائه خدمات شهری وظایفی را به عهده دارند، موظفند برنامه سالانه خود در خصوص خدمات شهری را که در چارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم شده به شورا ارائه نمایند.

وی اضافه کرد: بر اساس این بند شورا باید از این پتانسیل قانونی استفاده کند و مدیران کل سازمان‌های مختلف را در صحن شورا دعوت کند تا گزارش خدمات خود را ارائه دهند.

این عضو شورا تقویت ارتقای جایگاه شهر، تقویت ابعاد مختلف گردشگری مانند گردشگری مذهبی، گردشگری تفریحی، گردشگری علمی و گردشگری تجاری، تقویت فرهنگ شهروندی و فرهنگ انسانیت و اخلاق شهروندی را که ریشه در دین مبین اسلام دارد را نیز از ضروریات فعالیت‌های فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: بایستی با برخی از سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش و غیره همکاری‌هایی صورت بگیرد و تفاهم‌نامه و سند همکاری دراز مدت نوشته شود تا بر اساس همان بند قانونی که ذکر شد بتوان کارهای بهتر و بیشتری انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی