English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد؛

تخلیه ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم در بزرگترین بندر تجاری ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در حال حاضر دو فروند کشتی حامل گندم در اسکله‌های بندر شهید رجایی به مجموع تناژ 121 هزار و 500 تن درحال تخلیه کالای خود هستند.

تخلیه 121 هزار و 500 تن  گندم در بزرگترین بندر تجاری ایران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران، با بیان اینکه درحال حاضر دو فروند کشتی گندم در اسکله‌های 14 بندر شهید رجایی درحال تخلیه کالا هستند، میزان واردات گندم از ابتدای امسال تاکنون را یک میلیون و 276 هزارو 223 تن اعلام کرد که 76 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش واردات گندم به ثبت رسیده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت حضور کشتی‌های حامل کالای اساسی در لنگرگاه بندرعباس نیز گفت: درحال حاضر 11 فروند کشتی به مجموع تناژ 685هزار و 396 تن درحال طی کردن فرآیند اسناد خود برای پهلودهی در اسکله‌های ویژه کالای اساسی هستند.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ این 11 کشتی شامل 2 فروند کشتی ذرت، 2 کشتی جو و هفت فروند دیگر نیز حامل کالای استراتژیک گندم می‌باشد.

عباس‌نژاد بیان کرد: از 685هزار و 396 تن کالای اساسی در این 11 کشتی، 437هزار و 221 تن گندم، 134هزار و 55 تن جو و 114هزار و 120تن نیز ذرت است.  

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تاکنون 38 فروند کشتی حامل انواع کالای اساسی به مجموع تناژ 2 میلیون و 35هزار و 490 تن پهلودهی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت دهم درصد کاهش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه