English

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

رسیدگی قضایی پرونده‌های اغتشاشات باید بصورت ویژه و خارج از نوبت انجام شود

رییس کل دادگستری استان اصفهان از تعیین اوقات فوق العاده برای برای انجام تحقیقات و رسیدگی قضایی در پرونده‌های مربوط به اغتشاشات خبر داد.

 رسیدگی قضایی پرونده‌های اغتشاشات باید بصورت ویژه و خارج از نوبت انجام شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام جعفری در هفتمین نشست شورای مدیران قضایی استان ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) تاکید کرد: تحقیقات مقدماتی و رسیدگی قضایی پرونده‌های اغتشاشات باید بصورت خارج از نوبت و فوق العاده انجام شود و دادستان ها به صورت روزانه پرونده ها را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع نمایند تا دادگاه‌های بدوی و دادگاه تجدید نظر با سرعت، اقدام به رسیدگی و صدور رای نمایند.

وی بیان داشت: همه ما در هر کاری که انجام می‌دهیم باید رسول خدا را شاهد و ناظر بدانیم و هر چه انحراف، لغزش و گناه ما بیشتر باشد به همان نسبت از منبع فیض پیغمبر و اهل بیت پیغمبر علیهم‌السلام فاصله گرفته‌ و خود را محروم می کنیم.

این مقام عالی قضایی افزود: وظیفه هر مسلمانی است که اسوه حسنه را به معنای واقعی در زندگی خود حاکم نماید به خصوص در منصب والای قضاوت؛ به نحوی که قضات باید در همه امور همسو با اسوه حسنه رسول خدا و اهل بیت پیغمبر قدم بردارند.

جعفری با بیان اینکه صاحب اصلی این انقلاب حضرت مهدی (عج) است اظهار داشت: همه ما مکلف به دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم چرا که این انقلاب و این حکومت متعلق به امام زمان است و اگر این‌چنین نبود با وجود این همه انواع فتنه ها، از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم‌های ناجوانمردانه و دیگر دسیسه های دشمنان، این انقلاب از پای درآمده بود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان، صهیونیست و استکبار را بزرگترین دشمنان ملت ایران خواند و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا بزرگترین دشمنان ملت ایران هستند چرا که آن‌ها بیشترین نقش را در پشت پرده حوادث اخیر داشته‌اند و خود نیز اعتراف به تلاش برای براندازی نظام دارند اما آن‌ها غافل از این هستند که این انقلاب ریشه در محکم ترین باورها و ارزش های ما دارد و هر گونه طرحی برای براندازی این نظام توهم و احمقانه است.

 جعفری در ادامه از نقش پر‌رنگ روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان در کنترل نا‌آرامی‌های اخیر تمجید و تصریح کرد: در حوادث اخیر نقش روسا، دادستان‌ها و مدیران قضایی در سراسر استان برجسته بود و حضور میدانی و شبانه‌روزی آن‌ها در کنار نیروهای عزیز امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی و سپاه قهرمان در کنترل اوضاع را می‌توان ‌بسیار اثرگذار دانست به‌نحوی‌که استان اصفهان در اغتشاشات اخیر آسیب کمتری را متحمل شده است.

جعفری بر لزوم رسیدگی قاطعانه به پرونده‌های اغتشاشات، تاکید و تصریح کرد: با اتحاد و انسجام و هماهنگی، دستگاه قضایی اقدام به صدور احکام عادلانه و قاطعانه می‌نماید و اجرای شجاعانه احکام صادره را در دستور کار قرار خواهد داد.

ایشان ادامه داد: قضات ما با جدیت و آمادگی کامل پرونده‌های اغتشاشات را رسیدگی و اقدام به صدور رای می نمایند و مسامحه و ساده انگاری در رسیدگی ها در مقابل عناصر اصلی و موثر جایز نیست.

رییس کل دادگستری استان تاکید کرد: تحقیقات مقدماتی و رسیدگی قضایی پرونده‌های اغتشاشات باید بصورت خارج از نوبت و فوق العاده انجام شود و دادستان ها به صورت روزانه پرونده ها را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع نمایند تا دادگاه‌های بدوی و دادگاه تجدید نظر با سرعت، اقدام به رسیدگی و صدور رای نمایند.

وی ادامه داد: مجازات ها باید هوشمندانه باشد و در صورت دارا بودن شرایط، مجازات های تکمیلی نیز اعمال گردد.

این مقام علی قضائی از تشکیل کمیته ای با عنوان کمیته شناسایی خبر داد که وظیفه آن شناسایی افراد و عناصری است که خسارات مالی و جانی مرتکب شده‌اند تا با معرفی به دستگاه قضایی، علاوه بر محکومیت به مجازات های اصلی متناسب قانونی نسبت به جبران و پرداخت خسارت وارده به بیت‌المال یا اشخاص اقدام گردد.

حجت‌الاسلام جعفری همچنین بر توجه به حقوق متهمان در بازداشتگاه‌ها و زندان های سطح استان تاکید کرد و از دادستان‌ها خواست تا نظارت‌های لازم را در این خصوص به‌عمل آورند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در پایان اظهار داشت: شرایط به‌وجودآمده نباید باعث عقب‌نشینی ما از حفظ ارزش‌هایی چون ولایت و حجاب گردد چرا که شهدا نیز در وصیت‌نامه‌های خود بر حفظ این دو موضوع بیشترین تاکید را داشته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی