English

توجه ویژه دولت سیزدهم به مسائل فرهنگی/ از ظرفیت تبصره ۱۴ بودجه استفاده شود

هفتمین شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ریاست استاندار یزد برگزار و بیان شد: دولت مردمی و مجلس انقلابی توجه ویژه به فعالیت های فرهنگی دارند و ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از تبصره ۱۴ بودجه به موارد فرهنگی اختصاص داده شده است.

توجه ویژه دولت سیزدهم به مسائل فرهنگی/ از ظرفیت تبصره ۱۴ بودجه استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، هفتمین شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ریاست استاندار یزد و با حضور سید محمد میرمحمدی و محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان ها و ادارات دولتی استان در محل استانداری یزد برگزار شد.

مجید دهقانی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در ابتدا به دستور کار جلسه اشاره کرد و مهمترین موضوع را بررسی ظرفیت های قانون بودجه عنوان کرد.

وی در این جلسه بر همکاری نمایندگان مجلس و پیگیری مدیران ارگانهای دولتی برای اختصاص سهم شایسته از ظرفیت های قانون بودجه به استان یزد، تاکید کرد.

دهقانی زاده با استناد به اینکه قانون بودجه بخش های متنوعی دارد و شناخت آنها برای اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و مدیران ادارات مختلف دارای اهمیت است، بیان کرد: در این جلسه بخشی از جداول ماده واحده با تاکید بر تبصره ۱۴ را مرور می‌کنیم و در جلسات آینده دستگاه‌های اجرایی باید وضعیت استفاده از ظرفیت ها را گزارش دهند.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد اظهار کرد: تبصره ۱۴ در خصوص هدفمندی یارانه ها منابع و مصارفی را پیش بینی کرده است که در ردیف ۱۵ آن از مصارف هدفمندی یارانه ها اختصاص بودجه به آموزش و پرورش می باشد و در این جهت بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حوزه های تربیت بدنی و سلامت، نگهداری سالن های ورزشی، کارگاه ها و پژوهش سراها، مدارس شبانه روزی و مجموعه های بسیج آموزش و پرورش، اقامه نماز مدارس، مدارس روستایی، سرویس مدارس، مدارس کار و دانش، تکمیل پروژه‌های استخر، دانشگاه فرهنگیان، کانون پرورش و مدارس استعداد درخشان اختصاص یافته است، لذا انتظار می‌رود مسئولان آموزش و پرورش استان برای اختصاص سهم خوبی از تبصره ۱۴ به استان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی و مجلس انقلابی توجه ویژه به فعالیت های فرهنگی دارند عنوان کرد ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از تبصره ۱۴ به موارد فرهنگی اختصاص داده شده و در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شده که مسئولیت آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ایجاد این کمیته در استان با ریاست نماینده ولی فقیه و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نماید و پیگیری‌های لازم برای دریافت سهم مناسب برای استان یزد انجام شود.

دهقانی زاده همچنین در ادامه به مصارف تبصره ۱۴ در حوزه مبارزه با آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و افزود شش هزار میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داده شده که دفتر امور اجتماعی و سیاسی استانداری یزد در این زمینه مسئولیت دارند تا سهم قابل توجهی را برای استان در حوزه کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی همچنین مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به محلات حاشیه نشین همچنین موضوعات بهزیستی اختصاص یابد.

وی در این خصوص به تدوین برنامه ها و تایید دوستان و ارسال آن به وزارت خانه تاکید کرد و گفت دفتر امور اجتماعی استانداری و امور سیاسی استانداری یزد باید در این زمینه تلاش لازم را انجام دهند.

وی به مصارف محرومیت‌زدایی تبصره ۱۴ اشاره کرد و گفت: با شیوه نامه‌ای که به استان‌ها ارسال شده است مدیریت کار به استانها واگذار شده و سهم استان یزد ۲.۴ دهم درصد می باشد که نسبت به جمعیت سهم قابل توجهی است همچنین با نظر استان، باید یکصد میلیارد تومان در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان برای حوزه بنیاد مسکن و مسکن روستایی محرومین قرار بگیرد و از طریق ملی پرداخت می شود.

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان یزد به لزوم بررسی دقیق هزینه های انجام شده در اعتبارات محرومیت زدایی سال گذشته اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تخصیص اعتبارات سال آینده مانند سال‌های گذشته از ملی به استانی تغییر کند.

وی در ادامه به ردیف ۲ و ۳ برای مصارف پایگاه های بسیج و بازسازی و احداث کلانتری ها اشاره کرد و اظهار داشت: سپاه الغدیر و نیروی انتظامی برای جذب این اعتبارات تلاش لازم را انجام دهند‌.

دکتر دهقانی زاده در ادامه به مصارف دانشگاهی و علم و فناوری در تبصره ۱۴ اشاره کرد و گفت: از این منابع ۱۵ میلیارد تومان به دانشگاه یزد اختصاص یافت که اخیراً ۱۰ میلیارد تومان دیگر با پیگیری جوکار نماینده مجلس شورای اسلامی به آن افزوده شد همچنین پارک علم و فناوری از این محل ۹میلیاردتومان و دانشگاه میبد و اردکان هرکدام یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از این محل دریافت کردند.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد به تبصره ۱۶ قانون بودجه برای مصارف تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغالزایی به مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ۹۷۰ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به مسکن و ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری باید هزینه شود.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به افزایش طرح های استان در کمیسیون ماده ۲۳ کمک کنند، افزود: یکی از طرح‌های دارای مجوز استان یزد در کمیسیون ماده ۲۳ دو خطه کردن محور بافق_ یزد  و اردکان _ قم است همچنین ۴۸۰ طرح اجرایی و مطالعاتی از استان یزد پیشنهاد شده که در سال جاری جهش قابل توجهی در تعداد طرح‌های جدول ۲۰ داشتیم.

وی همچنین به دریافت مجوز کمیسیون ۲۳ کشور برای طرح های بافت تاریخی اردکان، احمدآباد، عقدا و خرانق خبر داد و گفت: تعداد دیگری از طرح های استان یزد در دست بررسی کمیسیون ۲۳ برای دریافت مجوز می باشد.

دهقانی زاده از دستگاههای استان خواست طرح های خود را به شکل مشخص و قابل ارائه برای ارجاع به نمایندگان مجلس تهیه کنند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد تهاتر نفتی و مصارف آن را مهم عنوان کرد و گفت: مدیران باید اطلاع دقیق از این روند داشته باشند چنانکه مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو درآمدی است که از این طریق مطرح شده و استان ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: از محل تهاتر نفتی ۵۰۰ میلیون یورو برای حوزه فناوری غذایی، فناوری آب‌، سلامت و جمعیت، هوش مصنوعی، فناوری در مناطق محروم و ...هزینه می شود که باید پیگیری شود تا استان یزد سهم خوبی از این اعتبارات کسب کند.

دبیر این جلسه به ردیف ۹ اعتبارات قانون بودجه اشاره کرد و تصریح کرد:۳۰۰ میلیون یورو برای بحث اردوجهادی سپاه هزینه خواهد شد که انتظار می رود سپاه پاسداران یزد در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشد همچنین ردیف ۱۰ که  با ۵۰۰ میلیون یورو بحث های احیای قنوات، مسکن محرومان و اشتغال در آن دیده شده است.

دکتر دهقانی زاده در ادامه به موضوع خام فروشی اشاره و از وضع قوانین مالیاتی و عوارض جدید برای خام فروشی خبر داد و افزود: مصرف این مالیات و عوارض با معاونت علم و  فناوری رئیس جمهور خواهد بود.

وی بر تکمیل زنجیره ارزش در استان یزد تاکید و عنوان کرد: استان یزد با منابعی که ذکر شد و جایگاهی که در کشور دارد می تواند در گرفتن پروژه های فناوری حوزه نفت و گاز و غیره سهم خوبی داشته باشد.

وی به مدیران ادارات و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در خصوص طرح های نیمه تمام اعتبارات در قانون بودجه مصوب شده که برای جذب آنها نیازمند حمایت های نمایندگان مجلس هستیم.

گفتنی است:  مهران فاطمی استاندار یزد در این جلسه حمایت کامل خود از ادارات برای جذب اعتبارات را اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این اعتبارات به سختی به استان تعلق می گیرد، پایان سال برگشت سرمایه از سوی هیچ ارگانی در یزد نباید داشته باشیم در غیر این صورت مدیر ارگانی که برگشت سرمایه داشته باید با آن اداره خداحافظی کند.

در این جلسه همچنین طرح های مصوب کمیسیون راه و شهرسازی مطرح و اعلام نظر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه