English

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

طلاب در دست اساتید امانت هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که شروع سال تحصیلی یک نماد است، گفت: در اسلام علم‌آموزی و علم‌خواهی تعطیلی ندارد و این جلسات به‌صورت نمادین است وگرنه در همه لحظات علم‌آموزی وجود دارد.

طلاب در دست اساتید امانت هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل در آئین آغاز سال تحصیلی مشترک حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) با اشاره به این‌که در زمانی که جهل و جهالت حاکم بود اسلام علم را انتخاب و برای آن هزینه کرد، افزود: در زمان پیامبر اکرم(ص) اگر اسیری که باسواد بود ۱۰ نفر را باسواد می‌کرد، آزاد می‌شد و این در حالی است که برده مالیت داشت.

وی خطاب به طلاب علوم دینی بیان کرد: در فضایی که جمهوری اسلامی با امنیت کامل این فعالیت را طریقه مبارک ترسیم کرده‌اند و تداوم این مبارک بودن، به پاسداشت ما از این نعمت است.

وی اضافه کرد: خصوصیت این عالم این است که اگر از نعمت‌ها به‌درستی پاسداشت نشود از بین می‌رود و حتی مقدس‌ترین انقلاب و افراد در کمتر از ۵۰ سال ارزش‌ها به ضد ارزش‌ها تبدیل می‌شوند.

فاضل خطاب به اساتید گفت: عمر طلاب امانتی است که به شمار سپرده شده و باید مانند چشم از آن نگهداری کنید و باید همه سعی خود را انجام بدهید تا به الگویی در جامعه تبدیل بشوند.

وی خطاب مدیران متصدی جریان تعلیم، تربیت و پژوهش نیز بیان کرد: اگر ما شاگرد امام صادق(ع) هستیم و باید در همه حالات به آن امام همام  اقتدا و درهمه زمینه‌ها باید از ایشان پیروی کنیم و دین برای همه عرصه‌های ما برنامه دارد.

وی ادامه داد: این نسل در دست شماست و ذره‌ای اجمال و اهمال در وظایف، ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار بیاورد که به گفته امام خمینی(ره) اگر این بار اسلام سیلی بخورد به این زودی‌ها بلند نمی‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه