English

اعزام کاروان مبلغین موکب فاطمی از حوزه علمیه خواهران قم به پیاده روی عظیم اربعین

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از اعزام کاروان مبلغین موکب فاطمی از حوزه علمیه خواهران قم به پیاده روی اربعین خبرداد.

اعزام کاروان مبلغین موکب فاطمی از حوزه علمیه خواهران قم به پیاده روی عظیم اربعین

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین فاضل ، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت اربعین حسینی(ع) در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به تعظیم شعائر اربعین،عنوان کرد: در سالهای اخیر که تحولات منطقه‌ای یک تحولات قابل توجهی بوده است و غفلت از این تحولات ممکن است خسارات زیادی را بجا بیاورد،اربعین امسال ممتاز و ویژه شمرده میشود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به زیارت امام حسین(ع) افزود: حضرت اباعبدالله در روایات ما جایگاه ویژه ای دارند لذا ما میبینیم که در اعیاد و مناسبت‌ها نیز دستور به زیارت امام حسین(ع) گفته شده و طبق روایتی از امام صادق(ع) است که میفرمایند: نباید به زیارت امام حسین(ع) بی‌اعتنایی شود.

زهیری از اعضای هییت امنا موکب مردمی بانوان فاطمی،اهتمام به زیارت اربعین را از نشانه های شیعه دانست و گفت: در سیره آزادگان، علما، بزرگان و خوبان اهتمام به زیارت اربعین و تعظیم شعائر،همسبتگی بین شیعیان، مسلمین و همه خوبان وجود داشته است لذا اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات است.

زهیری به تشریح برنامه های حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: حضور در کارون های زیارتی،اعزام مبلغ،اعزام مبلغات زبان دان،فعالیت های ارائه شده برای کودکان و نوجوانان و بلاخص بانوان حاظر در این مسیر انجام شده است.

وی اظهار داشت: در سالهای اخیر تلاش کردیم به این فعالیت خودمان، تمرکز ببخشیم و در سالهای قبل بدلیل شرایطی که ایجاد شده بود توانستیم موکبی را به اسم موکب مردمی بانوان فاطمی در عمود ۲۳۸ به ثبت برسانیم و با فعالیت های فرهنگی تبلیغی، ارائه خدمات سلامت، فعالیت های رسانه ای، سرکشی به موکب های بانوان عراقی و تقدیر و تشکر از آنها بعلت اینکه متولیان این امر بوده اند، از جمله فعالیت های ما بود.

زهیری در ادامه خاطر نشان کرد: امسال مکان وسیعی در موکب ۲۰۲۲ به ما افزوده شده که در کنار برنامه های فرهنگی ترویجی، برنامه های رسانه ای و سلامت محور،برنامه های خدماتی را هم داشته باشیم و امروز در غالب 5 اتوبوس کاروان هایی را به مرزها اعزام می کنیم تا پذیرای زائران اباعبدالله باشند، این کاروان ها تا روز اربعین برقرار است و یک روز مانده به اربعین عزیزان را به زیارت خواهیم برد.

وی در پایان اشاره کرد: ۹ موکب دیگر در داخل کشور در استان های مرزی مانند: کرمانشاه،خوزستان و ایلام دایر است که بحث  خدمات رسانی به زائرین را به عهده  دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه