English

محمدحسن درخشان:

آمار‌های کرونایی در خراسان رضوی روند کاهشی داشته است

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: میزان موارد مثبت رپید و PCR تک رقمی شده و به زیر ۱۰ درصد رسیده است و کاهش آمار‌ها گرچه خبر بسیارخوبی بوده، اما این موضوع نباید به معنای پایان بحران کرونا و وجود عادی انگاری در جامعه تلقی شود.

آمار‌های کرونایی در خراسان رضوی روند کاهشی داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسن درخشان مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: خوشبختانه آمار‌های کرونا یی روند کاهشی داشته و گر چه در موج هفتم حجم ابتلا و بیماری بیشتر بود، اما واکسیناسیون گسترده صورت گرفته از وضعیت شدید بیماری و آمار مرگ و میر بالا جلوگیری کرد.

 درخشان در ادامه این خبر متذکر شد: بیشترین بستری‌ها و فوتی‌های موج هفتم افراد واکسن نزده و واکسن ناقص بودند و به همین جهت است که تأکید ویژه بر دریافت دُز چهارم، ۶ ماه پس از تزریق دُز سوم است.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: حتی اگر در فردی برنامه مرتب واکسیناسیون انجام نشده هم تأکید بر دریافت واکسن داریم، دُزی که طبق تأکید وزیر بهداشت تا پایان بحران کرونا که زمان آن مشخص نیست حداقل سالی یک بار واکسن دریافت شود.

درخشان همچنین تصریح کرد: هیچگونه کمبودی در بحث واکسن کرونا وجود ندارد و خوشبختانه انواع واکسن‌ها در مراکز واکسیناسیون موجود است و رسیدن به آمار‌های ایده‌آل در این خصوص، تنها نیازمند حضور گسترده مردم است.

 مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به شیوع آنفلوآنزا و بیماری‌های ویروسی دیگر در کنار کرونا، بر استفاده از ماسک در ایام اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر که اوج حضور زائران سواره و پیاده در مشهد را شاهد هستیم تأکید داریم.

 وی تاکید کرد: میزان موارد مثبت رپید و PCR تک رقمی شده و به زیر ۱۰ درصد رسیده است و کاهش آمار‌ها گرچه خبر بسیارخوبی بوده، اما این موضوع نباید به معنای پایان بحران کرونا و وجود عادی انگاری در جامعه تلقی شود.

درخشان یادآور شد: ما در موج‌های قبلی از این باور غلط آسیب دیدیم و اگر می‌خواهیم که موج هشتم از راه نرسد باید نسبت به عدم تکرار اشتباهات قبل مقید باشیم و وضعیت کشورمان از بسیاری از کشور‌ها مناسب‌تر بوده و باید مراقب باشیم تا همین شرایط موجب داشتن رفتار‌های نادرست نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه