English

محمدحسین درخشان:

فقط ۳۵ درصد افراد در خراسان رضوی از ماسک استفاده می کنند

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: متأسفانه مردم در موج هفتم بحران کرونا با کاهش استفاده از ماسک بیشتر به سمت خوددرمانی روی آورده‌اند که کاری بسیار خطرناک بوده و عوارض آن چند روز پس از ابتلا دیده شده است.

فقط ۳۵ درصد افراد در خراسان رضوی از ماسک استفاده می کنند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین درخشان  مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: آمار استفاده از ماسک در خوشبینانه‌ترین حالت به ۳۵ درصد رسیده است و هم اکنون روزانه ۵۰۰ نفر به ۴۴ مرکز منتخب کووید مراجعه می‌کنند.

درخشانی ادامه این: بیشتر این افراد با کنار گذاشتن ماسک، واکسن هم نزده و یا اینکه واکسن ناقص بودند و در روز‌های اخیر سیر نزولی مراجعات بیماران با علائم کووید به مراکز منتخب کرونا متوقف شده، گرچه آمار مراجعان در مقایسه با هفته‌های قبل کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: متأسفانه مردم در موج هفتم بحران کرونا بیشتر به سمت خوددرمانی روی آورده‌اند که کاری بسیار خطرناک بوده و عوارض آن چند روز پس از ابتلا دیده شده است و از مجموع تست‌های روزانه پی‌سی‌آر و رپید گرفته شده از بیماران مراجعه کننده به مراکز سرپایی، به ترتیب ۳۵ و ۲۷ درصد مثبت اعلام می‌شود.

وی متذکر شد: در این روز‌ها که مردم در حال فراهم کردن مقدمات سفر اربعین حسینی هستند توصیه اکید ما به همه زائران پیاده امام حسین (ع) قبل از آغاز این سفر نورانی، دریافت دُز یادآور واکسن کرونا است تا با توجه به وضع کشور عراق و جمعیت بالای حاضران در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی از ایمنی لازم برخوردار باشند و با مشکلی مواجه نشوند.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: هم اکنون انواع واکسن‌های کووید در مراکز واکسیناسیون کرونا موجود است و فقط نیازمند مراجعه مطلوب مردم برای دریافت این واکسن حیاتی هستیم.

وی در ادامه این اطلاع رسانی با اشاره به حجم مراجعه مطلوب در جهت واکسیناسیون گفت: هم‌اکنون آمار مراجعه روزانه مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا بین ۳ تا ۵ هزار نفر است، در حالی که ما انتظار پذیرش بیش از ۵۰ هزار نفر را در هر روز داریم.

درخشان در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: در وضع بحرانی کنونی از نظر کاهش آمار‌های واکسیناسیون به‌ویژه در دُزهای سوم و چهارم و نیز افزایش آمار‌های ابتلا، سرپایی، بستری و فوتی به‌شدت نگران هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه