English

محمدحسن درخشان:

حدود ۵۵ درصد از آزمایشهای کرونا در خراسان رضوی مثبت هستند

مدیرتوسعه شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با توجه به شدت همه گیریر ویروس کرونا، از کسانی که برای دریافت واکسن کرونا هیچ اقدامی نکرده‌اند می‌خواهیم که دُز معوق شده واکسن خود را دریافت کنند.

حدود ۵۵ درصد از آزمایشهای کرونا در خراسان رضوی مثبت هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسن درخشان مدیرتوسعه شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: حدود ۵۵ درصد از آزمایشهای مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه مثبت است.

درخشان در ادامه این خبر اضافه کرد: اشتباه بزرگ بسیاری از مبتلایان موج هفتم بحران کرونا خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام به مراکز منتخب کرونا بود که متأسفانه وضعیتشان وخیم شده بود.

مدیرتوسعه شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: در شرایط کنونی تزریق دُز یادآور ۶ ماه پس از دریافت آخرین دُز بسیار مورد تأکید است و از تمامی افراد واجد شرایط دریافت دُز چهارم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر برای دریافت این دُز حیاتی به مراکز فعال در امر واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

وی متذکر شد: از کسانی هم که تا کنون برای دریافت واکسن کرونا هیچ اقدامی نکرده‌اند و یا افرادی که دُزهای دوم و سوم خود را به تأخیر انداخته‌اند می‌خواهیم که به این مراکز مراجعه کرده و دُز معوق شده واکسن خود را دریافت کنند.

مدیرتوسعه شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای پیاده‌روی‌های اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) بسیار حائز اهمیت است و زائران باید قبل از آغاز این سفر معنوی، واکسیناسیون را تکمیل کرد تا در زمان سفر دچار مشکل نشوند.

درخشان اظهار کرد: هم‌اکنون یک و نیم میلیون نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واجد دریافت دُز یادآور هستند و با توجه به این که روزانه به طور میانگین باید ۵۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شود، اما تنها پنج هزار دُز روزانه واکسن کرونا تزریق می‌شود که این عدد معادل ۱۰ درصد پیش‌بینی‌ها بوده که بسیار کم و نگران‌کننده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه