English

محمدعلی کیانی:

واکسن نزده های کرونا ۲۹ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسن نزده های کرونا ۲۹ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ هستند بیان کرد: ۶ ماه پس از دریافت واکسن، میزان آنتی بادی ها کاهش چشمگیری یافته و بدن در برابر ویروس کرونا مقاومت کافی ندارد.

واکسن نزده های کرونا ۲۹ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: بر اساس پژوهش های انجام شده، میزان فوت ناشی از کرونا در افرادی که نسبت به تزریق و تکمیل واکسیناسیون مقابله با بیماری کووید ۱۹ اقدام نکرده‌اند، ۲۹ برابر بیشتر از افرادی است که واکسیناسیون کامل را دریافت کرده‌اند.

کیانی در ادامه اضافه کرد: هم‌اکنون آمار بیماران سرپایی، بستری و بدحال ناشی از کرونا در خراسان رضوی روند افزایشی دارد و آمارها از ۴۰ تا ۱۰۴ درصد به صورت متغیر در حال رشد است، لذا مشارکت در برنامه واکسیناسیون و ترغیب گروه‌های هدف الزام‌آور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: نقش روحانیون و طلاب در مسیر اطلاع‌رسانی و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار مهم است و هم اکنون شهر مشهد در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: در صورت روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری در شرایط قرمز قرار خواهد گرفت و از این رو نیاز است این قشر از جامعه با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

کیانی ابراز کرد: ایجاد وضعیت قرمز موجب اعمال محدودیت های کرونایی می شود و به منظور جلوگیری از بروز این شرایط و استفاده کامل از برنامه ها و مراسم های ماه محرم، ضروری است عموم مردم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دیگران را نیز به این امر تشویق و دعوت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت متذکر شد: ۶ ماه پس از دریافت واکسن، میزان آنتی بادی ها کاهش چشمگیری یافته و بدن در برابر ویروس کرونا مقاومت کافی ندارد.

وی همچنین ادامه داد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از زمان دریافت واکسن کرونا آن ها گذشته است، می توانند به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون و دریافت دُز یادآور، مدافعان سلامت را در کنترل این همه‌گیری یاری کنند.

کیانی خاطرنشان کرد: طی ۱۰روز اخیر ۳۶ فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است که حدود ۸۰ درصد آنها در بیمارستان ها و مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه