English

محمد پهلوان:

دریافت دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از مرگ دارد

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: واکسیناسیون نقش موثری در افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از بدحالی در صورت ابتلا به کرونا دارد و در حال حاضر برنامه واکسیناسیون برای تمامی گروه های سنی در حال انجام است.

دریافت دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از مرگ دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: از زمان شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف تاکنون حدود ۳۷.۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال یعنی ۱۵ هزار و ۴۴۲ نفر در مناطق تحت پوشش این دانشگاه دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

پهلوان در ادامه اضافه کرد: دریافت دز سوم واکسن کرونا نقش مهمی در پیشگیری از مرگ و میرهای کرونایی دارد و همچنین تا کنون از سه میلیون و ۶۳۰ هزار و ۵۷۳ نفر جمعیت مشمول بالای ۱۸ سال، حدود ۹۸ درصد دُز اول و حدود ۸۷ درصد این گروه سنی دُز دوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تا کنون از چهار میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶۸ نفر جمعیت مشمول بالای ۱۲ سال، به بیش از ۹۷ درصد دُز اول و به حدود ۸۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی در ادامه این خبر تاکید کرد: تا کنون از ۷۳۰ هزار و ۷۱۴ نفر جمعیت مشمول گروه سنی پنج تا ۱۱ سال، بیش از ۱۶ درصد در مناطق زیر پوشش این دانشگاه دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

پهلوان متذکر شد: واکسیناسیون نقش موثری در افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از بدحالی در صورت ابتلا به کرونا دارد و در حال حاضر برنامه واکسیناسیون برای تمامی گروه های سنی پنج سال به بالا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است و تمامی مراکز آماده خدمت هستند.

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تمامی واکسن‌ها از استانداردهای کافی برای گروه‌های سنی مختلف برخوردار هستند و لازم است والدین بدون دغدغه، برای حفظ سلامت فرزند خود  به واکسیناسیون فرزندشان توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: هر چند که روند بستری بیماران، در حال کاهش است اما همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می شود و باید عموم مردم به آن توجه داشته باشند.

پهلوان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که تا کنون موفق به تکمیل واکسیناسیون خود نشده‌اند لازم است برای حفظ سلامتی خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه