English

محمود بنانژاد:

نظارت و کنترل هوشمند تزریق واکسن در اصناف مشهد

رییس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: همه واحدهای صنفی ملزم به اخذ کد QR از سامانه و نصب در مدخل ورودی واحد صنفی خود هستند، به نحوی که توسط خدمات گیرنده قابل مشاهده و اسکن باشد.

نظارت و کنترل هوشمند تزریق واکسن در اصناف مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود بنانژاد رییس اتاق اصناف مشهد در سخنانی اعلام کرد: طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون افزون بر ۳۰ درصد از صاحبان واحدهای صنفی در مشهد، دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بنانژاد در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد از صاحبان صنوف در مشهد دز اول و ۸۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که طبق بررسی‌ها میزان واکسیناسیون آنها با جمعیت واکسینه شده در این شهر برابری می‌کند.

رییس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: نظارت و کنترل هوشمند تزریق واکسن در اصناف با جدیت در حال اجراست و بدین منظور کدهای ملی صاحبان صنوف به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده شده است.

وی همچنین افزود: همزمان با ورود سویه جدید کرونا موسوم به " اومیکرون " شیوه‌نامه جدیدی مبنی بر وظایف، الزامات و فرآیندهای اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کووید ۱۹ برای صاحبان صنوف مشهد تدوین شد که بر اساس آن باید همه واحدهای صنفی علاوه بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نسبت به تزریق حداقل ۲ دز واکسن اقدام کرده باشند، در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

بنانژاد تصریح کرد: در راستای نظارت هوشمند ، مقرر شد دیگر تعطیلی برای واحدهای صنوف اعمال نشود و فقط رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن واکسن مورد نظارت دقیق قرار گیرد، در این میان صاحبان فروشندگان مواد غذایی، رستورانها و فست فودها باید سه دز واکسن را حتما دریافت کرده باشند و در غیر این صورت مجاز به فعالیت نخواهند بود.

وی متذکر شد: براساس مصوبه نودمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا و با عنایت به شیوع سویه جدید این بیماری، شیوه‌نامه وظایف و فرآیندهای اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید به اتاق اصناف مشهد در دی ماه امسال از سوی معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان مشهد ابلاغ شد که این ابلاغیه با قید فوریت جهت اطلاع و اجرا به اتحادیه‌های صنفی رسال شده است.

بنانژاد تاکید کرد: همه واحدهای صنفی ملزم به اخذ کد QR از سامانه و نصب در مدخل ورودی واحد صنفی خود هستند، به نحوی که توسط خدمات گیرنده قابل مشاهده و اسکن باشد، واحدهای صنفی موظف شدند علاوه بر پیگیری این موضوع بر چگونگی کنترل برخط تزریق واکسن و شرایط قرنطینه و بیمار نبودن مراجعان و مشتریان از طریق سامانه توسط متصدیان واحدهای صنفی نظارت کنند.

رییس اتاق اصناف مشهد یادآور شد: بدین منظور مشتریان در واحدهای صنفی نیز موظف شدند که پروفایل شهروندی خود را از سامانه دریافت و در تلفن همراه خود ذخیره کنند تا بتوانند قبل از ورود به محل واحدهای صنفی، آن را به متصدیان مربوطه ارائه کنند.

بنانژاد خاطرنشان کرد: در مورد مراحل نظارت بر چگونگی رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای صنفی نیز، نظارت‌ها در مرحله اول شامل صدور اخطار کتبی برای پلمب واحد صنفی متخلف، در مرحله دوم شامل درخواست مسدود شدن کارتخوان واحد صنفی متخلف به مدت ۲ هفته و در مرحله سوم پلمب ۳۰ روزه واحد صنفی متخلف و درج گزارش آن در سامانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه