English

علی اکبر حیدری:

هر نوع سرماخوردگی باید اومیکرون تلقی شود

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اومیکرون بعضا با تهوع و استفراغ همراه است و در صورتی که بدن دارای انتی بادی ناشی از واکسیناسیون باشد احتمال وخامت حال بیمار کاهش می‌یابد.

هر نوع سرماخوردگی باید اومیکرون تلقی شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر حیدری عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی تاکید کرد: هر نوع سرماخوردگی باید اومیکرون تلقی شود و صورت ابتلا به تب همراه با هر علامتی بخصوص همراه با علائم تنفسی سرماخوردگی یا با سردرد و تهوع باید به پزشک مراجعه کرد.

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این خبر با اشاره به نزدیکی علایم اومیکرون به سرماخوردگی  اضافه کرد: به دلیل چرخش سریع ویروس در جامعه باید هرگونه علامت بیماری را جدی تلقی کرد.

حیدری  همچنین افزود: اومیکرون بعضا با تهوع و استفراغ همراه است و در صورتی که بدن دارای انتی بادی ناشی از واکسیناسیون باشد احتمال وخامت حال بیمار کاهش می‌یابد و دریافت دز سوم واکسن و استفاده مستمر از ماسک درحفظ سلامت عمومی جامعه موثر است.

 وی متذکر شد: تجمع و تردد حداقلی و شستشوی دست حداکثری باید در مواجهه با این سویه بیماری کرونا مدنظر قرار گیرد، گفت: ویروس کرونا به سرعت در جامعه در حال چرخش است.

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بنابراین نباید به امید دریافت واکسن سایر دستورات بهداشتی را زیر پا گذاشت بلکه باید متوجه بود که واکسن می‌تواند در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن در جلوگیری از وخامت حال فرد موثر باشد.

حیدری در خاتمه عنوان کرد: عادی انگاری و ساده انگاری در برابر سویه جدید اومیکرون می‌تواند باعث افزایش تعداد بیماران و به تبع، افزایش تعداد بیماران بستری شود بنابراین برای حفظ سلامت عمومی باید همچنان به صورت مستمر از ماسک استفاده کرد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه