English

علی اصغر انجیدنی:

موج ششم کرونا، طی روزهای آینده باعث افزایش بیماران خواهد شد

دبیر قرارگاه کرونا در خراسان رضوی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه، باعث چرخش کمتر ویروس در جامعه و کوتاهی دامنه موج آن می شود و سبب می گردد این موج سریعتر پایان یابد.

موج ششم کرونا، طی روزهای آینده باعث افزایش بیماران خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاههای علوم پزشکی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: افزایش قابل توجه بیماران بستری در قالب موج ششم کرونا طی روزهای آینده در استان رخ خواهد داد.

انجیدنی در ادامه گفت: هم اکنون بیماران سرپایی افزایش زیادی در مراکز منتخب، درمانگاه ها و مطب های خراسان رضوی پیدا کرده اند و در شروع هر اوجگیری کرونا ابتدا بیماران سرپایی افزایش می یابند و بعد از یک تا ۲ هفته روند افزایشی بیماران بستری را شاهد هستیم.

دبیر قرارگاه کرونا در خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: امیدواریم در این موج سرعت افزایش بیماران بستری در خراسان رضوی زیاد نباشد اما طبق پیش بینی ها تعداد بیماران بستری در موج ششم  با موج قبلی برابر خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: اومیکرون سرما خوردگی نیست بلکه یک ویروس کروناست که ممکن است بسیار خطرناک باشد و ریه را درگیر کند و به بستری شدن و حتی مرگ بینجامد.

دبیر قرارگاه کرونا در خراسان رضوی متذکر شد: دیدگاه مردم باید نسبت به این بیماری تغییر کند زیرا عموم مردم تصور درستی نسبت به این بیماری ندارند و بیشتر گروه های در معرض خطر افرادی هستند که واکسن نزده اند یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند و یا مبتلا به بیماری زمینه ای هستند.

وی همچنین با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه، باعث چرخش کمتر ویروس در جامعه و کوتاهی دامنه موج آن می شود و سبب می گردد این موج سریعتر پایان یابد.

دبیر قرارگاه کرونا در خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: در راستای تقویت تعداد تخت های بیمارستانی، بیمارستان ولایت با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید و قرار است که این بیمارستان ۱۰۰ تخت آماده برای کرونا داشته باشد.

انجیدنی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل سرعت سرایت ویروس کرونا در بین کودکان که این طیف را ۲۰ درصد بیشتر درگیر می کند علاوه بر بیمارستان اکبر بیمارستانهای دیگر نیز آماده پذیرش کودکان بیمار شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه