English

جواد حسینی:

روزانه ۶ هزار واکسن کرونا در خراسان رضوی تزریق می شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روزانه ۶ هزار واکسن کرونا در خراسان رضوی تزریق می شود گفت: این در حالی است که ما ظرفیت تزریق روزانه تا بیش از ۱۰۰ هزار دز را نیز داریم و از تمامی گروه‌های هدف درخواست داریم تا با توجه به زائران، به منظور حفظ سلامت خود نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

روزانه ۶ هزار واکسن کرونا در خراسان رضوی تزریق می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اطلاع داد: روزانه ۶ هزار واکسن کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی تزریق می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: این در حالی است که ماتزریق روزانه ۶ هزار واکسن کرونا در خراسان رضوی ظرفیت تزریق روزانه تا بیش از ۱۰۰ هزار دز را نیز داریم، لذا از تمامی گروه‌های هدف درخواست داریم تا با توجه به حضور میلیونی زائران در دهه آخر ماه صفر در شهر مشهد، به منظور حفظ سلامت خود هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا هر کس که از آخرین دز دریافتی واکسن وی بیش از ۶ ماه گذشته باشد باید دز یادآور واکسن کرونا را دریافت کند.

وی در ادامه متذکر شد: استفاده از ماسک ۳۵ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند و این امر به عنوان یک عامل حفاظتی در برابر بیماری‌های ویروسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 حسینی افزود: استفاده از ماسک در شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در فضا‌های باز و بسته و در شهر‌های با وضعیت زرد کرونایی در فضا‌های سربسته الزامی است، لذا از زائران و عزاداران ایام پایانی ماه صفر درخواست می‌شود نسبت به استفاده از ماسک بخصوص در این ایام اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: حدود ۸۵ درصد از مبتلایان به سویه اومیکرون بدون علائم و بدحالی شدید هستند و افرادی که به شکل گوارشی و تنفسی این بیماری مبتلا می‌شوند در معرض خطر هستند، لذا انجام تست در مرز دوغارون بخصوص برای افرادی که ۴۸ ساعت قبل در کشور افغانستان تست کرونا نداده‌اند، الزامی است.

 وی اظهار کرد: علاوه بر این غربالگری‌های لازم در خصوص بیماری‌های سندرومیک از مهاجرانی که قصد ورود به کشور را دارند، انجام می‌شود و واکسن سرخک برای مهاجران ۹ ماهه تا ۳۰ ساله، که واکسن دریافت نکرده‌اند، نیز تزریق می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: به منظور جلوگیری از طغیان احتمالی بیماری در پایگاه مقاومت مرزی ۱۱ نفر مراقبت‌های سندرومیک انجام می‌دهند تا از ورود بیماران مبتلا به مالاریا، وبا، سرخک و کرونا به داخل کشور جلوگیری شود.

 حسینی خاطرنشان کرد: تکمیل واکسیناسیون برای دانشجویان و دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است و دارا بودن تهویه مناسب کلاسی و واکسیناسیون از جمله موضوعات در پروتکل ابلاغی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه