English

جواد حسینی:

کمبود تخت بیمارستان با توجه به حجم زائر بارگاه منور رضوی

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در دهه پایانی ماه صفر بیش از ۸ میلیون زائر وارد مشهد می‌شوند و لازم است که برای ارتقای کیفی و کمی خدمات‌رسانی، زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی بیش از پیش در استان به ویژه مشهد، توسعه یابد.

کمبود تخت بیمارستان با توجه به حجم زائر بارگاه منور رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: روزانه ۲۷۵ هزار زائر بارگاه منور رضوی وارد مشهد می شوند و ۳۶۶ هزار اتباع کشورهای دیگر نیز در سامانه‌های بهداشت این دانشگاه ثبت و در این استان ساکن هستند.

حسینی این سخنان را در نشست با رئیس کمیته بازرسی ونظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تعداد جمعیت این استان و حضور زائران بارگاه منور رضوی در مشهد، لازم است که تعداد تخت‌های بستری در این استان افزایش و در شرایط استاندارد قرار گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در دهه پایانی ماه صفر بیش از ۸ میلیون زائر وارد مشهد می‌شوند و لازم است که برای ارتقای کیفی و کمی خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی بیش از پیش در خراسان رضوی به ویژه مشهد، توسعه یابد.

وی همچنین متذکر شد: در شبانه روز گذشته، ۱۵۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا درمراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند و در حال حاضر ۴۵۶ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و ۱۰۳ بیمار بدحال نیز در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند. 

حسینی تاکید کرد: روند بستری بیماران مبتلا به کرونا جدید، بستری موجود و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه در یک هفته گذشته کاهشی است و مراجعه سرپایی بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت دو درصد افزایش یافته است که در صورت ادامه این روند، ممکن است تعداد بیماران بستری نیز افزایش یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: با توجه به فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۱ به منظور پاسخگویی به سوالات کرونایی، عموم مردم می‌توانند سوالات خود را در خصوص بیماری، واکسیناسیون و مراکزسطح بندی شده از کارشناسان مستقر در این مرکز دریافت کنند که این اقدام نقش موثری در هدایت مردم به مراکز سطح بندی شده و جلوگیری از ازدحام بیماران در بیمارستان ها داشته است.

وی اذعان کرد: ظرفیت این سامانه تا ۳۰ خط قابل افزایش است و فعالیت این سامانه علاوه بر سامانه ۴۰۳۰ و ۱۹۰ است و این اقدام موجب افزایش سرعت پاسخگویی به زائران و مجاوران در استان خراسان رضوی شده است.

حسینی ادامه داد: تا کنون ۹۸ درصد از گروه های هدف بالای ۱۸ سال  و ۹۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز اول واکسن، ۸۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۸۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز دوم و ۴۰ درصد، دز سوم واکسن را دریافت کردند که در خصوص پوشش دز سوم ازمیانگین کشوری عقب تر هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در استان خراسان رضوی دو هزار و ۵۵۹ واحد واکسیناسیون فعال و به گروه های هدف خدمات ارائه می دهند و در هفته های اخیر ۲۳ هزار نفر زیر پوشش واکسیناسیون قرارگرفتند که بیشتر این افراد تزریق دز یادآور بوده است.

وی یادآور شد: در راستای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در سطح یک، علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه های بخش خصوصی نیز فعال شده است و در این مراکز علاوه بر ویزیت بیماران، نسبت به دریافت تست نیز اقدام می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که تا کنون واکسنی دریافت نکرده اند بیش از سایرین در معرض ابتلا شدید بیماری کرونا قرار دارند و بیشتر افرادی که در پیک هفتم کرونا در مراکز درمانی بستری شدند، یا واکسنی دریافت نکرده اند و یا اینکه واکسیناسیون ناقص داشته اند که این امر نشان دهنده اهمیت گسترش واکسیناسیون را در پیشگیری از بروز پیک‌های بعدی می‌رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه