English

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

قم ساختمان های مناسبی برای مدارس غیر دولتی ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در قم ساختمان‌های مناسبی برای مدارس غیر دولتی نداریم، گفت: حدود 200 مدرسه غیرانتقاعی در استان داریم که 70 مدرسه آن فاقد استحکام بنا بوده‌اند.

قم ساختمان های مناسبی برای مدارس غیر دولتی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا رحیمی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: مراحل پیگیری تمام مصوبات جلسه گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث زمین برای مدارس آموزش و پرورش یک بحث مهم است، عنوان کرد: متاسفانه این مشکل از مدت‌ها پیش وجود داشته و هنوز نیز برطرف نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه چند محله در استان شرایط بحرانی دارند، مطرح کرد: باید هرچه سریع‌تر به وضعیت این محله‌ها رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه در قم ساختمان‌های مناسبی برای مدارس غیر دولتی نداریم، خاطرنشان کرد: حدود 200 مدرسه غیرانتقاعی در استان داریم که 70 مدرسه آن فاقد استحکام بنا بوده‌اند.

رحیمی با بیان اینکه امسال بار دانش آموزی استان افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: بسیاری از این مدارس در گذشته مجوزات لازم را کسب کرده‌اند ولی در طول زمان توانسته‌اند خودشان را با قوانین جدید وفق دهند.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما در راستای رفع این مشکل است، یادآور شد: سال گذشته 1449 مدرسه داشتیم ولی برای امسال نیازمند 1481 مدرسه بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه امسال 15 هزار و 199 دانش آموز به استان اضافه شدند، ابراز کرد: در حوزه ابتدایی نیز نیازمند 4 هزار 850 نیرو بودیم ولی تنها 3 هزار و 540 معلم داریم.

وی ادامه داد: در دوره متوسطه نیز نیاز استان به 4 هزار و 586 معلم بوده است درحالی که ظرفیت استان 3 هزار و 371 نفر است.

رحیمی با اشاره به اینکه حدود 700 نفر از معلم‌های بازنشسته را نیز به محیط کار بازگرداندیم، بیان کرد: بار کمبود نیرو از دوره ابتدایی درحال منتقل شدن به دوره متوسطه اول است.

وی با بیان اینکه توزیع کتاب‌های درسی توسط آموزش و پرورش فشار کاری در این اداره را افزایش داده است، اظهار داشت: در گذشته کتاب‌ها در بازار توزیع می‌شد اما در سالیان اخیر باید دانش آموزان ابتدا در سایت ثبت نام کنند که به دلایل مختلف برخی از دانش آموزان این امکان را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به احداث دارالقرآن مرکزی، مطرح کرد: در استان برای هر منطقه یک دارالقرآن داریم ولی دارالقرآن مرکزی به نوعی آن‌ها را مدیریت کرده و اقدامات پیشرفته‌تر را دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: وسیله‌ای برای حمل و نقل دانش آموزان در دو بخش دیگر استان قم یعنی کهک و جعفرآباد وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه