English

دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس قم با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس قم با جدیت دنبال می‌شود.

دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس قم با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا رحیمی افزود: با توجه به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن مدارس، از روز یکشنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ مدارس استان قم به شیوه حضوری بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌منظور اهمیت ارتقاء کیفیت فرآیند یادگیری و یاددهی به‌صورت حضوری، جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان و پیشگیری از تبعات جبران‌ناپذیر وضعیت موجود برای آینده کشور، دانش‌آموزان ملزم به حضور در کلاس‌های درس هستند.

وی تاکید کرد: همه عوامل اجرایی واحدهای آموزشی در مدارس دولتی و غیردولتی باید روز یکشنبه هفته آینده در مدارس حضور داشته باشند و همانند زمان قبل از شیوع ویروس کرونا به فعالیت‌های آموزشی به‌صورت حضوری ادامه دهند.

رحیمی بیان کرد: به مدیران واحدهای آموزشی توصیه کردیم از ظرفیت فضای مجازی و انجمن اولیا و مربیان برای اقناع‌سازی استفاده کنند، پنجره‌های کلاس‌ها را برای تهویه مناسب باز بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مبتلا و یا دارای علایم ویروس کرونا و یا دانش‌آموزان دارای بیماری خاص با تاییدیه پزشکی می‌توانند با استفاده از فضای شاد آموزش را دنبال کنند.

وی افزود: در صورت درخواست والدین مبنی بر حمل‌ونقل و تردد دانش‌آموزان، اقدامات لازم انجام می‌شود و امیدواریم اتفاقات خوبی در زمینه سرویس‌های ایاب و ذهاب رقم بخورد.

به گفته وی، پوشش متحدالشکل دانش‌آموزان الزامی نیست، اما نظارت بر پوشش مناسب و لباس دانش‌آموزان از ضروریات است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با تاکید بر رعایت دستورات بهداشتی در مدارس، گفت: خانواده‌ها برای توجیه دانش‌آموزان مبنی بر استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تلاش کنند.

وی با تاکید بر این‌که دانش‌آموزانی که در صحت و سلامت هستند حتما باید در کلاس‌های درس حضور داشته باشند، گفت: اگر دانش‌آموزی غیبت غیرموجه داشته باشد، طبق آیین‌نامه اجرایی و سایر مقررات مربوط به مدارس برخورد می‌شود و ممکن است دانش‌آموز به لحاظ نمرات آموزشی متضرر شوند.

وی از اولیا درخواست کرد: نسبت به حضور دانش‌آموزان حساسیت نشان دهند و دانش‌آموزان را برای حضور در مدارس آماده کنند.

رحیمی گفت: به مدیران مدارس تاکید شده به دلیل اهمیت بسیار بالای سلامت دانش‌آموزان و مسئولان مدارس، چنانچه مواردی از شیوع مجدد بیماری و افزایش مبتلایان در مدرسه را مشاهده کردند نسبت به ثبت اطلاعات مبتلایان در سامانه نظام مراقبت کووید ۱۹ اقدام کنند و مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جامع خدمات سلامت ارجاع دهند.

وی افزود:‌مدیران مدارس ضمن رعایت دقیق همه دستورالعمل‌ها از فرصت ماه رمضان به‌منظور ترویج محافل انس با قرآن، اقامه نماز و ادعیه بهره‌مند شوند تا به برکت این ماه ارزشمند، سالی سرشار از موفقیت را سپری کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همکاری مسئولان اجرایی مدارس و اولیا، از فرصت باقی‌مانده سال تحصیلی به‌منظور جبران کاستی‌های یادگیری دانش‌آموزان استفاده شود و شاهد ارتقا کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی در همه مدارس باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه